شناسهٔ خبر: 66597395 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بارش باران در تهران از بعد از ظهر فردا/ پیش‌بینی وزش باد شدید

عاطفه کربلایی

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران در استان از بعد از ظهر فردا (۲۳ اردیبهشت) و تداوم افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، امروز (۲۲ اردیبهشت‌ماه) آسمان استان تهران صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد و در نیمه جنوبی استان گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر فردا تا پنج شنبه (۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج افزایش ابر به‌ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید و در نقاط مستعد تگرگ مورد انتظار است همچنین طی این مدت به‌خصوص در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در بعضی نقاط خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

لازم به ذکر است تا فردا روند افزایش دما و از روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۳ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، وزش باد، به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۱۸  و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به فعالیت متناوب سامانه بارشی و ناپایداری های محلی آورده است: یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) در مناطق شمالی و غربی به‌ویژه ارتفاعات استان تهران، دوشنبه تا چهارشنبه (۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت) در همه مناطق استان تهران به‌ویژه نیمه شمالی و پنج شنبه (۲۷ اردیبهشت) در نیمه شمالی به‌ویژه ارتفاعات استان تهران در بعضی ساعت‌ها بارش باران، گاهی رگبار شدید باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی معابر و جاده‌ها، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد به‌ویژه در نیمه شمالی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی، امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن در قله‌ها، در نقاط مستعد بارش تگرگ و احتمال رخداد صاعقه وزش باد شدید موقتی در قله‌ها و گاهی بارش برف و کولاک برف دور از انتظار نیست.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در تردد خودروها به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه صعود به ارتفاعات بالادست، خودداری از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و عدم تردد از کنار سازه‌های نیمه‌کاره، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و نهرها در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این هشدار آمده است: وزش باد شدید تا خیلی شدید از ظهر یکشنبه تا جمعه (۲۳ تا ۲۸ اردیبهشت) در بعضی ساعت‌ها موجب وزش باد شدید، گاهی وزش باد خیلی شدید و احتمال گردوخاک در همه مناطق استان به‌ویژه نیمه جنوبی و غربی و ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در مناطق مستعد، گاهی خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش موقت کیفیت هوا و کاهش شعاع دید وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند دکل‌ها و داربست‌ها اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، عدم تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، محافظت از پوشش گلخانه‌ها، نصب قیم برای نهال‌ها و احتیاط در انجام امور عمرانی توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

نظر شما