شناسهٔ خبر: 66597073 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد:

کشف کلاهبرداری یک هزار میلیاردی تحت عنوان پیش‌فروش خودرو

رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد: رئیس پلیس آگاهی فراجا از کشف کلاهبرداری یک هزار میلیارد ریالی تحت عنوان پیش‌فروش خودرو با ۱۴۶ نفر شاکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سردار محمد قنبری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت گزارشی از پلیس آگاهی کرمانشاه و پس از وصول پرونده‌های متعدد مبنی بر این که شخصی به هویت معلوم که مالک نمایشگاه خودرو بوده است، ابتدا شرکتی را در زمینه پیش‌فروش و تامین قطعات خودرو در سطح شهرستان‌های این استان تاسیس و سپس با تنظیم قراردادهای صوری در خصوص واگذاری خودرو و قطعات آن فعالیت خود را انجام داده است، ماموران زبده پلیس آگاهی به این پرونده ورود پیدا کردند. 

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: بررسی‌های کارآگاهان مجرب نشان داد که این فرد شیاد پس از جلب اعتماد شهروندان از تعداد ۱۴۶ نفر متقاضی مبلغ یک هزار میلیارد ریال اخاذی کرده و سپس متواری شده است. سپس با توجه به حساسیت موضوع و کثرت افراد مال‌باخته، بلافاصله پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان کرمانشاه قرار گرفت. 

وی با بیان این که با تلاش و اقدامات پلیسی کارآگاهان محل اختفای این کلاهبردار در استان تهران شناسایی شد، گفت: ضمن هماهنگی با مراجع قضایی، متهم دستگیر شد و در بازجویی‌های انجام‌شده به انجام کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان در سطح استان و شهرستان‌های آن اعتراف کرد و با قرار صادره روانه زندان شد. 

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، قنبری در پایان به شهروندان توصیه کرد: ساده‌ترین و موثرترین راه مقابله با اقدامات مجرمانه افزایش سطح آگاهی است که از مردم توقع داریم هشدارهای پلیس آگاهی را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و حتما این‌گونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نظر شما