شناسهٔ خبر: 66596012 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد

ضرورت ساخت بازارهای میوه‌ و تره‌بار بیشتر در منطقه ۲۲

سیدمیثاق اختر

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به فعالیت ۱۵ بازار میوه و تره بار در سطح این منطقه بر لزوم توسعه بیشتر این بازارها در محلات این منطقه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسعود نصرتی شهردار منطقه ۲۲ در حاشیه بهره‌برداری از چهار بازار میوه و تره‌بار جدید شهرداری تهران در مناطق ۱۱، ۹، ۶ و ۲۲ شهرداری تهران با خضور در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه ۲۲ تصریح کرد: با توجه به نوع ساخت‌وسازهای بلندمرتبه‌سازی در این منطقه ما حداکثر نیاز به احداث بازارهای میوه و تره‌بار داریم و در این زمینه پروژه‌هایی تعریف شده است.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به افق جمعیتی در نظر گرفته شده برای این منطقه تصریح کرد: ‌۶۷۵ هزار نفر جمعیت در این منطقه پیش‌بینی شده که تاکنون ۲۳۰ هزار نفر در منطقه ۲۲ سکونت داشته‌اند و به سرعت این میزان در حال افزایش است و ما نیز نیاز به احداث بازارهای جدید میوه و تره‌بار در محلات منطقه ۲۲ داریم.

نصرتی از معرفی سه زمین جدید برای احداث بازار میوه‌وتره‌بار در منطقه ۲۲ خبر داد و افزود:‌ جانمایی سه زمین انجام شده و هماهنگی‌ها در این زمینه صورت گرفته است. به طوریکه پیش از این ۱۴ بازار میوه و تره‌بار در منطقه ۲۲ افتتاح و به بهربرداری رسید و امروز این تعداد به ۱۵ بازار میوه و تره‌بار رسیده است و این بازارها مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به فاصله منطقه ۲۲ با سایر مناطق همجوار گفت: ۱۹ کیلومتر طول این مسیر با سایر مناطق است و به‌تبع ساکنین منطقه تمایل دارند که خریدهایشان را در منطقه انجام بدهند و توسعه بازارهای میوه و تره‌بار می‌تواند مورد رضایت شهروندان قرار بگیرد.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه این منطقه دارای ۱۲ محله و ۶ ناحیه است تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در تمامی محلات و نواحی منطقه ۲۲ بازارهای میوه‌وتره‌بار را راه‌اندازی کنیم.

نصرتی همچنین با اشاره به توسعه نانوایی‌های سنتی در منطقه ۲۲ گفت: در این بخش نیز با اتحایده مربوطه رایزنی شده و مشکلی که در این زمینه وجود دارد تامین برق و گاز است و چنانچه این موارد تامین شود مشکلی در توسعه نانوایی‌های سنتی در منطقه ۲۲ وجود ندارد.

وی همچنین در ارتباط با توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۲ اظهار کرد: در این حوزه برای خطوط ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو تهران جلساتی را برگزار کردیم که تامین مالی از طریق شهرداری منطقه ۲۲ انجام شود. در این راستا قراردادها منعقد شده و امیدواریم کار به جمع‌بندی نهایی برسد. در این موضوع قراردادهایی با شرکت چینی مورد نظر برای خطوط ۹، ۱۰ و ۱۱ در منطقه ۲۲ انجام شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما