شناسهٔ خبر: 66594457 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

توجه ویژه به صیانت از زیست‌بوم خلیج‌فارس در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: به‌لحاظ مأموریت سازمانی، بخش عمده‌ای از مأموریت‌های این شرکت دریامحور و در سواحل خلیج‌فارس است، ازاین‌رو صیانت از زیست‌بوم این گنجینه خدادادی همیشه در اولویت فعالیت‌ها بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا، عباس غریبی روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) در آیین رونمایی از پوستر و تیزر مستند «ساعت ۶» بیان کرد: شرکت پایانه ‌های نفتی ایران هسمو با مأموریت سازمانی خود همواره توجه ویژه‌ای به مسائل زیست‌محیطی پیرامونی دارد و اقدام‌های بسیار و مؤثر و تأثیرگذاری در این حوزه به انجام رسانده است.

وی گفت: ساخت یک فیلم مستند از عملیات پاک‌سازی و مهار آلودگی دریا در دستور کار مشترک با صداوسیمای مرکز بوشهر قرار گرفته است که امروز آیین رونمایی از پوستر و تیزر این مستند در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: شرکت پایانه‌های نفتی ایران، به‌لحاظ مأموریت سازمانی دریامحور بوده و از همین رو، توجه ویژه‌ای به مسائل محیط‌زیستی دارد.

غریبی با اشاره به حادثه بروز نشت نفت نفت در سواحل گناوه در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: تلاشگران این شرکت با تلاشی شبانه‌روزی و در اقدامی جهادی در طول ۳۳ روز توانستند نشتی نفت خام را از یکی از خطوط لوله زیر دریا مسدود کنند که در نوع خود کم‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: با همکاری صداوسیما و گروه مستندساز، فیلم مستندی تهیه شد که امروز از تیزر و پوستر آن رونمایی شد.

‌مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: ساخت این مستند در راستای انجام فرمایشات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین برای نشان‌دادن زحمات کارکنان این شرکت حائز اهمیت است.

غریبی یادآور شد: همچنین در این مستند تلاش شده است که در کنار فعالیت‌های ذاتی شرکت، به موضوع توجه به محیط‌زیست پیرامونی نیز توجه شود.

وی بیان کرد: در راستای انجام مأموریت سازمانی و توجه به مسائل زیست‌محیطی به دنبال این هستیم که از بروز چنین رخدادهایی جلوگیری کرده و در صورت بروز هرگونه حادثه، مانع از آلودگی دریا شویم تا از زیست‌بوم دریا حفاظت کنیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به مساعدت و دستورهیا ویژه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پروژه عملیات پاک‌سازی ساحل گناوه و مهار آلودگی دریا، گفت: این تهدید با حضور اقشار مختلف مردمی به فرصت تبدیل شد که نتیجه آن تجهیز ناوگان دریایی شرکت به شناور مقابله با آلودگی دریاست.

نظر شما