شناسهٔ خبر: 66592405 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رییس سازمان نقشه‌برداری: فرونشست به مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی کشور نزدیک شده‌

رییس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: موضوع فرونشست عدد نرخ آن نیست و ممکن است نرخ دو سانت فرونشست در سال هم چالش ایجاد کند. مهم این است که نرخ فرونشست به مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی کشور نزدیک شده‌است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رییس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: موضوع فرونشست عدد نرخ آن نیست و ممکن است نرخ دو سانت فرونشست در سال هم چالش ایجاد کند. مهم این است که نرخ فرونشست به مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی کشور نزدیک شده‌است.

علی جاویدانه درباره تهیه نقشه‌های فرونشستی برابر سراسر کشور اظهار داشت: نقشه‌های فرونشستی تهیه شده را به تمام مراجع تصمیم گیری در سطوح مختلف ملی، محلی و استان ارسال و ارایه کرده‌ایم و مجموعه‌ای نیست که این نقشه‌ها در اختیار آن قرار نگرفته باشد.

وی با بیان اینکه نقشه‌های فرونشستی کل کشور تهیه شده، ادامه داد: نقشه‌های فرونشستی را هم به صورت ملی و هم به صورت بُرشی برای تمام دستگاه‌های مرتبط ارسال کرده‌ایم. سازمان نقشه‌برداری کشور طبق وظیفه خود نقشه پهنه‌های فرونشستی را تهیه کرده و دستگاه‌های متولی باید پاسخ دهند که چرا از اطلاعات این نقشه‌ها برای برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود استفاده نمی‌کنند. 

رییس سازمان نقشه‌برداری کشور درباره این که چرا نقشه‌های فرونشستی در برنامه‌ای مهم از جمله در بخش‌های مختلف طرح‌های تفصیلی نیامده، گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ١۴٠٠ مصوبه مهمی در این باره داشت که طبق این مصوبه هر ساخت و سازی قبل از شروع از جهت قرارگیری این ساختمان در پهنه فرونشستی باید از سازمان نقشه‌برداری استعلامات مورد نظر را بگیرد و درباره ساخت واحد‌های مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن استعلاماتی صورت گرفت.

جاویدانه با بیان اینکه فرونشست در ایران وضعیت خوبی ندارد، تاکید کرد: موضوع فرونشست عدد نرخ آن نیست و ممکن است نرخ دو سانت فرونشست در سال هم چالش ایجاد کند. مهم این است که نرخ فرونشست به مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی کشور نزدیک شده‌ است. 

وی افزود: تصاویری که مردم از ترک خوردگی‌ها یا ریزش‌ جاده و خیابان‌ها می‌بینند شکل بیرونی فرونشست است و فرونشست در اعماق اتفاق می‌افتد و اتفاقاتی در اعماق زمین در حال رخ دادن است که شاید در همان نقطه در سطح زمین علایمی نداشته باشد .

رییس سازمان نقشه‌برداری با بیان اینکه فرونشست مانند بمب ساعتی است، گفت: فرونشست تنها با مطالعات و با ابزارهای علمی قابل ارزیابی است و در برخی از موارد افراد از قبل نمی‌توانند متوجه آن باشند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما