شناسهٔ خبر: 66591441 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۲؛هشدار ورود سامانه بارشی به کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۲۱ استان از جمله تهران به مردم توصیه کرد از سفرهای بین‌شهری و اتراق در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری  سازمان هواشناسی  نشان می‌دهد امروز جو آرام در اکثر مناطق کشور حاکم است و از اواخر وقت موج بارشی از سمت شمال غرب وارد ایران می‌شود.

سامانه بارشی فردا یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، گیلان و از اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه علاوه بر این مناطق در برخی مناطق جنوب غرب و مازندران باعث رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

روز سه‌شنبه از شدت بارش‌ها در غرب کشور کاسته شده ولی در سایر مناطق ذکر شده و در شمال شرق و برخی مناطق جنوبی ایران در برخی ساعات بارش پیش‌بینی شده است.

چهارشنبه نیز در مناطق شمال شرق، شرق،‌جنوب شرق، مرکز،‌ استان‌های ساحلی دریای خزر،‌جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق غرب کشور بارش پیش‌بینی شده است. همچنین امروز و فردا در اثر مناطق کشور افزایش دما روی می‌دهد.

سازمان هواشناسی 22 اردیبهشت

هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه 1403/02/24

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، با احتمال تگرگ در نقاط مستعد

منطقه اثر:

شنبه 1403/02/22: شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه.

یک‌شنبه 1403/02/23: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی، گیلان، تهران، البرز، شمال و غرب خوزستان، غرب مازندران، قزوین، قم.

دوشنبه 1403/02/24: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، زنجان، قزوین، قم، گیلان، مازندران، غرب استان‌های سمنان و اصفهان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها

آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب ها در اصفهان

هشدار افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: شنبه 1403/02/22

زمان پایان: شنبه 1403/02/22

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، در برخی نقاط گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه 1403/02/22: سیستان و بلوچستان، شرق استانهای خراسان جنوبی و هرمزگان و نوار شرقی کرمان

اثر مخاطره: در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها.

نظر شما