شناسهٔ خبر: 66590098 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / مرز روانی شاخص کل

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران هشتمین روز نزولی را پشت سر گذاشت

صاحب‌خبر -

برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 22 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش 12 هزار و 328 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 393 واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس  137 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس 765 واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت بیمه ملت (ملت)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی (غشاذر) و شرکت حمل و نقل پتروشیمی (حپترو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی (وطوبی)، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) و شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای دکوثر (شرکت داروسازی کوثر)، دانا (شرکت بیمه دانا) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) و شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 49 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 16 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 96 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 55 درصدی به 131 میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / مرز روانی شاخص کل

پیش بینی بورس امروز 

پس از ریزش شاخص در 4 روز پیاپی در هفته پیشین، در هفته اخیر نیز 4 روز متوالی شاخص ریزش کرد. شاخص با پیشرانی نمادهای فملی، فولاد، شپنا، شبندر، خودرو و شتران بیش از 12 هزار واحد پایین آمد.

 روز چهارشنبه 50 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد. نماد فکمند بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از فکمند، نمادهای کیسون، ثامان، خساپا، سفار، سامان، وجامی، دامین، آریا و غالبر در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای توسن، خاهن، ثفارس، حفارس و غفارس بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با افزایش اندک 2 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 509 میلیارد تومان رسید تا در تمامی روزهای معاملاتی هفته در محدوده 3 همتی قرا داشته باشد.

بنابراین، در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد تداوم ریزش بازار بودیم. این در حالیست که پس از فروکش کردن تنش‌های نظامی میان ایران و اسرائیل انتظار می‌رفت شاخص‌های بازار سهام رشد کنند اما نه تنها ریزش بازار ادامه داشت که سطح حمایت 2 میلیون و 260 هزار واحد نیز در این هفته از دست رفت. حال شاخص به فاصله 19 هزار واحدی مرز 2.2 میلیونی رسیده است و اگر ریزش شاخص ادامه یابد امکان از دست رفتن مرز روانی 2 میلیون و 200 هزار واحد وجود دارد.

نظر شما