شناسهٔ خبر: 66588994 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

تاثیر قهوه بر فشار خون

مصرف قهوه ترک به دلیل کافئین موجود در آن به میزان ناچیزی فشار خون را افزایش می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پس از آب قهوه به عنوان دومین نوشیدنی پرطرفدار جهان می باشد. خیلی از افراد عاشق بوی قهوه هستند ، طعم آن بی نظیر است. خیلی از مردم دنیا قبل از حرکت به محل کار قهوه می نوشند. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و برای بهبود سلامتی مفید است.

بیشتر بخوانید:

دانه‌های جادویی که می‌توان جایگزین قهوه کرد!

قهوه تلخ از جمله قهوه های معمولی است که بدون اضافه کردن مواد افزودنی مثل شکر، شیر،خامه و یا طعم دهنده دم می شود.

بسیار از افراد وقتی طعم آن با زمانی که با مواد طعم دهنده امتحان کرده اند، مقایسه می کنند، از تلخی آن بیشتر لذت می برند.

در واقع برای بعضی افراد جزئی از رژیم شان به شمار می رود. در مورد خواص قهوه تلخ، پژوهش‌هایی بسیاری انجام شده و محققان تردیدی ندارند که این دانه تیره رنگ، می‌تواند به حفظ سلامت مصرف کنندگانش کمک کند.

از نظر آنها قهوه میزان زیادی از ویتامین‌های گروه B را در خود جا داده و منیزیم موجود در آن هم احتمال ابتلا به آسم و بیماری‌های استخوانی را کمتر می‌کند. قهوه دومین نوشیدنی پرطرفدار جهان پس از آب می باشد.

بوی شگفت انگیز قهوه با طعم تلخ و دلچسب آن سبب شده مردم بسیاری در سراسر ایران و جهان هر روز صبح خود را با این نوشیدنی جادویی آغاز کنند. قهوه بیش از آن‌که یک نوشیدنی قهوه‌ای رنگ باشد یک ماده خوراکی مفید و سالم است که از دانه‌هایی به رنگ سبز به‌دست می‌آید.

مصرف قهوه ترک به دلیل کافئین موجود در آن به میزان ناچیزی فشار خون را افزایش می دهد. نوشیدن قهوه در طول روز بخصوص در زنان احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

کافئین فشار خون را افزایش می‌دهد. مصرف بیش اندازه قهوه ترک باعث بروز افزایش فشار خون به ویژه در افرادی که دارای مشکل فشارخون بالا، می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما