شناسهٔ خبر: 66587497 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه کهک:

سفرهای استانی رئیس جمهور موجب پیشرفت کشور می شود

حوزه/ امام جمعه کهک با اشاره به سفرهای استانی هئیت دولت، گفت: سفرهای استانی موجب پیشرفت کشور می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه های نماز جمعه شهر کهک استان قم و در ادامه مباحث پیرامون رذائل اخلاقی به بررسی آثار و پیامدهای رذیله فخرفروشی از منظر قرآن کریم و روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی با استناد به آیه کریمه «إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ» اظهار داشت: چند گروه هستند که حداوند متعال در قرآن مجید تصریح نموده است که آنها را دوست ندارد که بر اساس این آیه کریمه یکی از آنها انسان فخرفروش است.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: بر اساس روایات معصومین (ع) راه نجات از این رذیله تفکر و عاقبت اندیشی است زیرا انسان با تامل در موقت بودن و زوال پذیری نعمت های دنیا دیگر آن را مایه فخرفروشی قرار نمی دهد، در روایتی از معصوم (ع) نقل شده که فرمودند:

وی بیان داشت: آن حضرت در روایتی دیگر نیز می‌فرمایند:«ما لابنِ آدمَ و الفَخرِ؟! أوَّلُهُ نُطفَةٌ، و آخِرُهُ جِیفَةٌ، و لا یَرزُقُ نفسَهُ، و لا یَدفَعُ حَتفَهُ»؛ آدمیزاد را چه به فخرفروشی! آغازش نطفه‌ای است و فرجامش مرداری، نه می‌تواند خود را روزی دهد و نه می‌تواند جلو مرگ خویش را بگیرد.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه، به سفر رئیس جمهور به استان اشاره و این سفر را برای مردم همراه با برکات فراوان ارزیابی کرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از عملیاتی شدن بسیاری از مصوبات قبل و پیگیری امور جامانده، از میزان و سطح حضور نمایندگان رئیس جمهور در شهرستان انتقاد کرد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه به سالروز لغو امتیاز استعماری تنباکو با فتوای تاریخی مرحوم میرزای شیرازی در سال 1270 و لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال 1358 با قیام امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در هرکدام این دو رویداد مهم تاریخی در کنار نقش بی بدیل مرجعیت شیعه باید توجه داشت که رکن دیگر این حماسه های بزرگ تاریخی عبارت است از حضور مردم متدین در صحنه و پشتیبانی همه جانبه از سکان داران اسلام و تشیع.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به سالروز تکریم امامزادگان اشاره کرد و مقدمه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را وجود هیئت امناهای کاردان و دلسوز دانست.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن گرامی داشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) به تبیین مقام. و جایگاه این بانوی مکرمه پرداخت.

وی در رابطه گفت: مقام و درجات این بانوی مکرمه را می توان در میزان مقام شفاعت ایشان جستجو کرد به طوری که امام صادق (ع) پیش از ولادت ایشان فرمودند:«...اَلَا اِنَّ لِلْجَنَّهِ ثَمَانِیَهَ اَبْوَابٍ ثَلَاثَهٌ مِنْهَا اِلَی قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَاَهٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَهُ بِنْتُ مُوسَی وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّهَ بِاَجْمَعِهِمْ»؛ آگاه باشید بهشت هشت در دارد که سه در آن به سوی قم است، بانویی از فرزندان من در آنجا وفات می کند که نامش فاطمه دختر موسی است، همه شیعیان ما به شفاعت او وارد بهشت می شوند.

نظر شما