شناسهٔ خبر: 66581053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اسلامی در جمع خبرنگاران:

فرایند انتخابات با سهولت پیش می‌رود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای تمدید احتمالی زمان انتخابات پس از ساعت ۱۸، تا ۳ ساعت تمدید در اختیار وزارت کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، «محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به روند دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح امروز، فرآیند رأی‌گیری در ۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان، ۱۱۵۱۰ شعبه، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برای مشخص‌شدن ۹۰ نامزد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده آغاز شده است.

وی افزود: برای تمدید احتمالی زمان انتخابات پس از ساعت ۱۸، تا ۳ ساعت تمدید در اختیار وزارت کشور است که با پیشنهاد وزارت کشور و با تأیید شورای نگهبان صورت خواهد گرفت.

اسلامی تاکید کرد: در این مرحله، نظرهای هیأت‌های اجرایی را تأمین کرده‌ایم و انتخابات در شعبه‌ها ادامه خواهد داشت؛ از طرفی تمام گزارش‌های انتخابی اینگونه بوده است که خدا را شکر مشکل خاصی نبوده است و هم صندوق‌های رأی و هم دستگاه‌های الکترونیکی، به آسانی فرایند انتخابات را پیش می‌برند.

اسلامی با اشاره به واجدین شرایط رای‌دادن گفت: واجدین شرایط رأی، متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل هستند؛ همچنین در دور دوم، افراد می‌توانند فقط در حوزه انتخابیه‌ای که دور اول در آنجا رأی دادند، رأی بدهند.

وی افزود: آنانی که به هر دلیل در مرحله اول در انتخابات شرکت نکردند، می‌توانند در هر یک از ۲۲ حوزه انتخابیه حضور یافته و رأی خود را ثبت کنند.

اسلامی ادامه داد: ۲۲۸ هزار نفر آمار واجدین شرایط از ۱۱/ ۱۲ /۱۴۰۲ تا ۲۱ /۲ /۱۴۰۳ به مجموعه واجدین شرایط اضافه شدند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تماس‌های مختلفی از سوی ستادهای انتخاباتی در خصوص صندوق‌های الکترونیکی داشتیم که نشان می‌دهد مردم استقبال خیلی خوبی داشته‌اند؛ این صندوق‌ها سرعت خیلی خوبی در ثبت رأی دارند زیرا ثبت نام خیلی کوتاه صورت می‌گیرد که می‌تواند تجربه موفقی باشد.

اسلامی ادامه داد: قطعاً در پایان انتخابات، بررسی‌های لازم در خصوص نتایج این صندوق‌ها خواهد شد و ان‌شاء الله آن را به بقیه انتخابات‌ها تسری خواهیم داد؛ لذا امیدواریم با کار کارشناسی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان شکل گرفته است، این روش انتخاباتی تداوم و گسترش یابد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره شمارش آرا تصریح کرد: بعد از اینکه پایان رأی‌گیری رسماً از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود، همکاران می‌توانند شمارش آرا را آغاز کنند.

وی‌ادامه داد: در حضور نماینده فرماندار و نماینده ناظر شمارش آرا صورت می‌گیرد و در فرایندی تسهیل شده نسبت به انتخابات‌های گذشته، صورت جلسه‌ای در سه نسخه تهیه می‌شود و پس از آن، صندوق‌ پلمپ می‌شود.

اسلامی تاکید کرد: وقتی ۱۱۵۱۰ صندوق داریم، یعنی به همین تعداد دستگاه احراز هویت هم باید داشته باشیم و فعال باشد.

نظر شما