شناسهٔ خبر: 66770633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پیام جامعه قرآنی کشور در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

جامعه قرآنی کشورمان در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه پیامی صادر کرد که در بخشی از این پیام، شهید رئیسی به عنوان سید شهیدان خدمت و مسئولی از جنس مردم معرفی شده است.

صاحب‌خبر -

پیام جامعه قرآنی کشور در پی شهادت آیت الله رئیسی

به گزارش ایکنا، جامعه قرآنی کشورمان در پیامی به مناسبت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، ایشان را سید شهیدان خدمت و مسئولی از جنس مردم معرفی کرده که تا آخرین نفس‌، مشغول خدمت به محرومان بود، نسبت به انجام امور مردم حریص و دلسوز و نسبت به آنان رئوف و مهربان بود. 

مشروح این به پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏

«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا.» (سوره مبارکه احزاب، آیه ۲۳)

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ و گروهی از آنان شهید شدند و گروهی دیگر نیز در همین انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

شهادت رئیس جمهور قرآنی، آیت‌الله رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله تعالی علیهم، همه دوستداران فضیلت، مجاهدت و مستضعفان جهان را داغدار کرد. بی‌شک فقدان ایشان خسارتی بسیار بزرگ و داغی سنگین برای ملت بزرگ ایران و همه مستضعفان جهان است.

سید شهیدان خدمت، از جنس مردم و تا آخرین نفس‌، مشغول خدمت به محرومان بود، نسبت به انجام امور مردم حریص و دلسوز و نسبت به آنان رئوف و مهربان بود: «لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَحِيمٌ؛ به يقين، رسولى از جنس خودتان بسويتان آمد كه رنج‌هاى شما بر او سخت است؛ و نسبت به هدايت شما حریص است؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است!» (سوره مبارکه توبه، آیه 128)

جلوه دیگری از شخصیت قرآنی ایشان، به پیروی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، و به مصداق آیه شریفه؛ «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُم‏» (سوره مبارکه فتح، آیه ۲۹)، تواضع در برابر مردم و سرسختی و مقاومت در برابر دشمنان اسلام بود.

براستی ایشان همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، مرد صادق الوعدی بود که تا آخر بر عهدی که با خدا بسته بود استوار ماند و سرانجام پاداشی که انتظارش را می‌کشید از خداوند متعال دریافت کرد.

اهتمام شهید آیت‌الله رئیسی، به توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام بر کسی پوشیده نبود. دفاع تاریخی و جهانی ایشان از جایگاه و حقانیت قرآن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هیچگاه از ذهن و دل ما بیرون نمی‌رود. تصویر و صدای آن لحظه‌ای که قرآن به دست گرفت و گفت: «مفاهیم وحدت‌بخش و تعالیم متعالی، الهام‌بخش، انسا‌ن‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز انبیا برای جوامع بشری، ابدی‌اند و هرگز نمی‌سوزند. آتش توهین و تحریف، هرگز حریف «حقیقت» نخواهد شد.»

آری او حامل قرآن بود و پیامبر عزیزمان فرمود: «حَمَلَةُ الْقُرْآنِ عُرَفَاءُ أَهْلِ الْجَنَّةِ» حاملان قرآن، عارفان اهل بهشت هستند. (الکافی، جلد ۲، صفحه‌ی ۶۰۶)

حقاً و انصافاً عناوین پرافتخار خادم القرآن، خادم الرضا علیه السلام و خادم مردم زیبنده ایشان است. خوشا به حال ایشان که این آیه‌های قرآن را زندگی کرد و مزدش را هم گرفت و شد شهید جمهور ...

شهید رئیسی شهیدِ علوی نیز بود؛ چرا که به تأسی از مولای متقیان امام علی علیه‌السلام، جز به آسایش و رضایت عامه مردم که همان رضایت الهی است، کار نمی‌کرد: «وَ لْيَكُنْ أَحَبَّ الْأُمُورِ إِلَيْكَ أَوْسَطُهَا فِي الْحَقِّ وَ أَعَمُّهَا فِي الْعَدْلِ وَ أَجْمَعُهَا لِرِضَى الرَّعِيَّةِ فَإِنَّ سُخْطَ الْعَامَّةِ يُجْحِفُ بِرِضَى الْخَاصَّةِ وَ إِنَّ سُخْطَ الْخَاصَّةِ يُغْتَفَرُ مَعَ رِضَى الْعَامَّةِ؛ باید محبوب‌ترین کارها نزد تو کاری باشد که به حق نزدیکتر و در عدالت فراگیرتر و خشنودی مردم را شامل‌تر باشد؛ زیرا خشم توده‌های مردم خشنودی خواص را از بین می‌برد و خشم خواص در صورت خشنودی مردم اهمیتی ندارد.» (نهج البلاغه؛ نامه 53)

بی‌شک انقلاب اسلامی ایران با رفتن یارانی از خیل مجاهدانش - حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم، امام جمعه‌ محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه‌ مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی، استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و دیگر همراهان - همچون پولادی است كه هر چند «در زیر ضربات پتک از مادۀ آن كاسته می‌شود؛ اما به رسالت و غایت خود که شمشیر حق و عدالت و دفاع از مظلومان عالم است، نزدیک می‌شود. با هر ریزش، بُرندگی و با هر ضربه، صلابت آن بیشتر می‌شود و با هر سفری بین آب و آتش آبدیده‌تر می‌شود.»

این شهادت‌ها، نه تنها باعث دلسردی و عقب‌نشینی دیگر مؤمنان نمی‌شود و در روحیه آنان ضعفی ایجاد نمی‌کند، بلکه شوق خدمت و شهادت را در آنان بیش از پیش می‌کند. «وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلا»

خادمان قرآن و عترت در عمل به وصیت آن شهید سعید، برای نشر معارف بلند قرآن و عترت، همت خود را مضاعف نموده و با اتحاد و انسجام بیش از پیش از همه ظرفیت‌های موجود در بخش حاکمیتی و مردمی برای تحقق حاکمیت قرآن تلاش خواهند نمود.

جامعه قرآنی کشور ضمن تبریک و تسلیت این فقدان بزرگ به محضر بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی، آحاد ملت ایران به ویژه خانواده گرامی شهدای خدمت، از جامعه قدرشناس ایران اسلامی دعوت می‌کند تا در مراسم تشییع و پاسداشت خدمات خالصانه و فداکاری صادقانه شهدای عزیز حضور یابند.

عاقبت این عزیزان، آرزوی ماست.
سایه رهبر عزیزتر از جان‌مان بر سر امت مستدام.
بر همان عهد که بودیم، برآنیم هنوز
جامعه قرآنی کشور
۳۱ اردیبهشت ماه

انتهای پیام

نظر شما