شناسهٔ خبر: 66580868 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نوسازی ۱۰۰ هزار پروژه بافت فرسوده تا پایان سال در گرو پرداخت تسهیلات ساخت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰۰ هزار بافت فرسوده در کشور تا پایان سال نوسازی می‌شوند که اجرایی شدن آنها منوط به همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت است.

صاحب‌خبر -

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روند نوسازی و ساخت بافت‌های فرسوده در کشور  در صورت همکاری بانک‌ها افزایش یافته است گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش تولید مسکن  است که در این بخش باید تمامی دستگاه‌ها اقدامات  لازم را انجام دهند و از سوی دیگر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر و طبق قانون جهش تولید مسکن باید بانک‌ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که متاسفانه در این بین همکاری‌های لازم وجود ندارد و باید بانک مرکزی در این بین تذکرات لازم را بدهد.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: در صورتی که همکاری بانک‌ها در این حوزه افزایش یابد شاهد نوسازی بافت‌های فرسوده تا ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور خواهیم بود.  

او یاد آور شد: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال با همکاری تمامی دستگاه‌ها به بهره برداری می‌رسد، اما این به آن شرط است که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری کنند.

نظر شما