شناسهٔ خبر: 66564546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

بیش از ۲۲۰۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزوده می‌شود

المیرا عسگری زاده

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌تحصیلی آینده و با برگزاری آزمون‌‎های آموزگاری، دبیری و کیفیت‌بخشی، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیروی جدید به آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزوده می‌شوند که می‌تواند در بهبود شرایط موجود کمک شایانی کند.

صاحب‌خبر -

علی مطهری ضمن تبریک هفته معلم گفت: فعالیت جهادگونه معلمان در تربیت نسل آینده کشور و آینده سازی ایران اسلامی، مورد توجه و اقبال رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد و ایشان در دیدار روز معلم نیز به این نکات ارزشمند تاکید داشتند که تقویت و ارتقای جایگاه معلمی در سطوح مختلف مهم است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش نهایی ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی و عمومی سطح دستگاهی، اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در سال‌تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ارتقاء ۱۰ رتبه‌ای داشته و در بین ادارات کل آموزش و پرورش کشور در رتبه ۷ قرار گرفته و در سطح خوب ارزیابی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: امروز در نظام تعلیم و تربیت، شاهد اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم که پس از چند سال خاک خوردن، با ورود دولت سیزدهم به بار نشسته و همین امر نیز با تشویق رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر لزوم اجرای کامل سند همراه بود.

وی اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رشد شاخصه‌های دینی و اعتقادی در کنار آموزش دروس باید انجام پذیرد که در همین راستا، فعالسازی اردوگاه‌های دانش آموزی، برپایی اردوها و برنامه‌های پرورشی و فرهنگی به منظور تقویت روحیه دینی، انقلابی، اعتقادی و ملی فرزندان تدوین شده است.

مطهری تاکید کرد: طرح رتبه بندی معلمان جزو اقدامات شاخص در دولت سیزدهم است که در سطح استان ما نیز با موفقیت اجرایی و پایان یافته، هرچند شاید در برخی موارد با اعتراضاتی از سوی معلمان عزیز همراه باشد که به رتبه کسب شده خود معترض باشند. این موارد هم مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود هرگونه مشکل و ایراد، نسبت به اصلاح و استرداد حقوق قانونی همکاران اقدام می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، وی با بیان اینکه ما در مجموعه آموزش و پرورش به دنبال عدالت آموزشی هستیم، گفت: این امر مستلزم تامین پیش نیازهایی است که باید انجام شود. ساخت مدارس و تامین امکانات لازم برای مدارس و نیز تزریق نیروی انسانی دارای شرایط مناسب به بدنه مجموعه آموزش و پرورش در دست انجام است که امیدواریم از مشکلات حوزه‌های مختلف با این اقدامات کاسته شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما