شناسهٔ خبر: 66563809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جذب۲ هزارو ۲۰۰ معلم جدیددر آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ازپذیرش بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ همکار جدید در سال تحصیلی آینده خبرداد.

صاحب‌خبر -

جذب ۲ هزارو ۲۰۰ معلم جدید در آموزش و پروش آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی مطهری با تکریم وقدردانی از تلاشهای معلمان و گرامیداشت هفته معلم گفت: بر اساس گزارش نهایی ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی و عمومی سطح دستگاهی، اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در سال‌تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ارتقاء ۱۰ رتبه‌ای داشته و در بین ادارات کل آموزش و پرورش کشور در رتبه ۷ قرار گرفته و در سطح خوب ارزیابی شده است.

وی درادامه گفت: امروز در نظام تعلیم و تربیت، شاهد اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم که پس از چند سال خاک خوردن،   به بار نشسته و همین امر نیز با تشویق رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر لزوم اجرای کامل سند همراه بود.

مطهری افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رشد شاخصه‌های دینی و اعتقادی در کنار آموزش دروس باید انجام پذیرد که در همین راستا، فعالسازی اردوگاه‌های دانش آموزی، برپایی اردوها و برنامه‌های پرورشی و فرهنگی به منظور تقویت روحیه دینی، انقلابی، اعتقادی و ملی فرزندان تدوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان   همچنین افزود: طرح رتبه بندی معلمان جزو اقدامات شاخص در دولت سیزدهم است که در سطح استان ما نیز با موفقیت اجرایی و پایان یافته، هرچند شاید در برخی موارد با اعتراضاتی از سوی معلمان عزیز همراه باشد که به رتبه کسب شده خود معترض باشند. این موارد هم مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود هرگونه مشکل و ایراد، نسبت به اصلاح و  استرداد حقوق قانونی همکاران اقدام می‌شود.

مطهری در بخش دیگر ی از سخنان  اعلام کرد:  نهضت مدرسه‌سازی با حمایت ویژه استاندار محترم در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی به ویژه در مناطق دارای شرایط خاص و کمتربرخوردار آغاز شده که امیدواریم با همت همکارانمان در اداره کل نوسازی مدارس، تراکم دانش آموزان در کلاس‌ها را کاهش دهیم.

وی گفت: موضوع مدارس کانکسی در سطح استان پیگیری می‌شود و طبق برنامه اعلام شده، تا آغاز سال‌تحصیلی آینده تمامی مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز برچیده شده و تحصیل در مدارس استاندارد انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان   درادامه گفت: ما در مجموعه آموزش و پرورش به دنبال عدالت آموزشی هستیم، این امر مستلزم تامین پیش نیازهایی است که باید انجام شود. ساخت مدارس و تامین امکانات لازم برای مدارس و نیز تزریق نیروی انسانی دارای شرایط مناسب به بدنه مجموعه آموزش و پرورش در دست انجام است که امیدواریم از مشکلات حوزه‌های مختلف با این اقدامات کاسته شود.

مطهری در پایان گفت: در سال‌تحصیلی آینده و با برگزاری آزمون‌‎های آموزگاری، دبیری و کیفیت‌بخشی، بیش از 2 هزار و 200 همکار جدید به آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزوده می‌شوند که می‌تواند در بهبود شرایط موجود کمک شایانی کند.

نظر شما