شناسهٔ خبر: 66524480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی

تحقیقات نشان داده سطح دریافت رژیمی و غذایی لیکوپن و سطح خونی گوجه فرنگی می‌تواند در دراز مدت در کاهش ابتلا به سرطان نقش داشته باشد.

صاحب‌خبر -

کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی ارتباط بین مصرف گوجه و مصرف لای کوپن که ماده مؤثر آن است و سطح خونی لای کوپن با ریسک و خطر ابتلاء به سرطان» گفت: اثرات ضد سرطان گوجه به خاطر لای کوپن است که رنگدانه گوجه محسوب می‌شود و جزو آنتی اکسیدان‌ها است.


امید صادقی با اشاره به اثر پیشگیری و درمان کننده گوجه بر انواع سرطان‌ها افزود: دریافت بالای لای کوپن در مصرف کنندگان نسبت به کسانی که مصرف پایین گوجه دارند، خطر ابتلاء به سرطان را کمتر می‌کند و هر ۱۰ واحد افزایش لای کوپن در بدن (در قالب مصرف گوجه) می‌تواند ۵ درصد خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

وی ادامه داد: اثرپیشگیری گوجه بر ابتلاء به انواع سرطان، مورد بررسی قرار گرفت که مصرف آن، خطر سرطان ریه و پروستات را بهتر کاهش می‌دهد و جنبه پیشگیری از این دو سرطان را دارد.

صادقی اثر ضد سرطانی گوجه پخته را بیشتر از خام آن دانست و ادامه داد: مصرف گوجه عامل کاهش ابتلاء و مرگ و میر ناشی از سرطان می‌شود.

نظر شما