شناسهٔ خبر: 66511326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان

مردم در شهر‌های مختلف جهان در حمایت از غزه و با درخواست آتش بس تظاهرات برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

ادامه تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مردم در شهر‌های مختلف جهان در حمایت از غزه و با درخواست آتش بس تظاهرات برگزار کردند.

 

 

در پنجمین روز تحصن در دانشگاه لوزان دانشجویان بر ادامه تحصن اصرار دارند
۵ روز از تحصن دانشگاه لوزان سوئیس می‌گذرد و دانشجویان همچنان بر ادامه تحصن اصرار دارند.
مجری شبکه تلویزیونی المیادین: دانشجویان دانشگاه لوزان سوئیس در پنجمین روز متوالی به تحصن خود در محوطه دانشگاه ادامه می‌دهند. این در حالی است که محوطه دانشگاه پس از مخالفت مقامات دانشگاه با تحقق خواسته‌های دانشجویان در زمینه توقف همکاری با دانشگاه‌های اسرائیلی، به اردوگاهی برای تحصن دائمی تبدیل شده است.
پس از دانشگاه‌های آمریکایی و فرانسوی، این بار دانشجویان دانشگاه لوزان سوئیس در برابر سکوت جامعه غرب در قبال نسل کشی‌های رژیم اسرائیل در فلسطین قیام کردند.
این دانشجویان نیز مانند دانشجویان آمریکایی و فرانسوی مسیر مشخصی را برای فعالیت‌های خود تعیین کردند. آنها خواستار قطع هر نوع همکاری بین دانشگاه‌های سوئیس و دانشگاه‌های اسرائیل شدند. دانشجویان سوئیسی با این این خواسته حمایت گسترده خود را از ملت فلسطین ابراز کردند.
اساتید دانشگاه‌ها به دانشجویان تحصن کننده پیوستند آنها روایت‌های تاریخی اشغال فلسطین به دست رژیم اسرائیل را بازگو می‌کنند.
برای پنجمین روز متوالی دانشجویان دانشگاه لوزان اینجا و در ورودی دانشگاه تحصن می‌کنند و منتظر تصمیم مسئولان دانشگاه در زمینه قطع رابطه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اسرائیل هستند و در صورتی که مقامات دانشگاه به خواسته‌های دانشجویان پاسخ مثبت ندهند تحصن ادامه خواهد یافت و احتمال دارد اعتراضات و تحصن‌ها گسترده‌تر شود و به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های دیگر نیز سرایت کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11080909"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4225708/11080909?width=600&height=350"></script></div>






تداوم تحصن در دانشگاه اوتاوای کانادا در حمایت از غزه
کانال تلگرام فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری نوشت: تحصن در دانشگاه اوتاوای کانادا با درخواست توقف نسل کشی در غزه ادامه دارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11080914"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4225708/11080914?width=600&height=350"></script></div>





راهپیمایی «نجات غزه» در پایتخت پاکستان
دانشجویان، فعالان مدنی و اقشار مختلف جامعه پاکستان با برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی در پایتخت این کشور به کمپین مردمی «نجات غزه» پیوستند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، در این راهپیمایی مردمی که با حضور اقشار مختلف از جمله دانشجویان، فعالان اجتماعی، رهبران سیاسی و مذهبی و ... در نزدیکی پارلمان ملی پاکستان برگزار شد، شرکت کنندگان تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را به شدت محکوم کردند.
سخنرانان در این راهپیمایی مردمی با اعلام حمایت از تمامی افکار آزاده خواه جهان برای کمک به مردم مظلوم غزه از جمله تحصن‌های ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا از دولتمردان مسلمان خواستند مطابق با خواست مردم خود و منافع امت اسلامی برای کمک فوری نظامی و همچنین کمک‌های بشردوستانه به فلسطین اقدام کنند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعار «غزه را آزاد کنید» و «غزه را نجات دهید» سر داده و با برافراشتن پرچم‌های فلسطینی انزجار خود از رژیم کودکش اسرائیل را اعلام داشتند.
در این همایش همچنین ادامه حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی از نسل کشی و قتل علم مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی به شدت محکوم گردیده و رویکرد برخی از کشور‌های اسلامی از جمله اردن در راستای حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل به شدت مورد نکوهش قرار گرفت.
تاکید بر فعال سازی سریع سازمان همکاری اسلامی برای کمک به فلسطین، ضرورت تحت فشار قرار دادن جامعه جهانی توسط کشور‌های اسلامی برای پاسخگو کردن رژیم صهیونسیتی و همچنین آتش بس فوری در غزه از دیگر محور‌های مطرح شده توسط سخنرانان این راهپیمایی مردمی بود.
«سناتور مشتاق احمد خان» از حزب جماعت اسلامی، «حمیرا طیبه» مدیر کارزار «غزه را نجات دهید» و «ساحل عدیم» فعال اجتماعی پاکستان از مهمترین سخنرانان این راهپیمایی بودند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11080916"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4225708/11080916?width=600&height=350"></script></div>





بازداشت دختر محجبه به دست پلیس انگلیس در تظاهرات ضد صهیونیستی
شبکه تی آر تی عربی تصاویری از بازداشت دختر محجبه در تظاهرات علیه رژیم اشغالگر اسرائیل توسط پلیس انگلیس منتشر کرد که در حین بازداشت شعار می‌داد: فلسطین را آزاد کنید.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11080917"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4225708/11080917?width=600&height=350"></script></div>





تظاهرات دانشجویان دانشگاه هاوانا در حمایت از فلسطین
کانال تلگرام الرساله تصاویری از تظاهرات دانشجویان در دانشگاه هاوانا در پایتخت کوبا منتشر کرد که در حمایت از فلسطین و در محکومیت جنگ علیه غزه برپا شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11080918"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4225708/11080918?width=600&height=350"></script></div>





تظاهرات دانشجویی در دانشگاه بولونیای ایتالیا در حمایت از غزه
کانال تلگرام مرکز اطلاع رسانی فلسطین با انتشار تصاویری نوشت: دانشجویان دانشگاه بولونیای ایتالیا به جنبش جهانی دانشجویان در حمایت از فلسطین و درخواست توقف جنگ علیه غزه پیوستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11080921"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4225708/11080921?width=600&height=350"></script></div>




تظاهرات در شهر‌های مختلف مراکش برای پایان دادن به جنگ غزه

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11080922"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4225708/11080922?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما