شناسهٔ خبر: 66732302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روزنامه دولت: استیصال امریکا در برابر ایران بیشتر شده

آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت جهان، کل تولید نفت اوپک در چهارمین ماه سال میلادی جاری را 26 میلیون و 970 هزار بشکه در روز اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین مجموع تولید نفت 13 عضو اوپک در آوریل 2024 نسبت به ماه قبل از آن 120 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.اوپک در ماه مارس 26 میلیون و 850 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

به نوشته روزنامه ایران،براساس این گزارش، تولید نفت ایران در آوریل امسال با افزایش 50 هزار بشکه‌ای نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده و به 3 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است.
ایران در ماه مارس 3 میلیون و 250 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.
تولید 3 میلیون و 300 هزار بشکه‌ای، بالاترین رقم تولید نفت ایران از زمان خروج امریکا از برجام طی 5 سال گذشته بوده است.
برخی اخبار با وجود اهمیت و شایستگی‌شان، در رسانه‌های کشور در میان حجم بسیار خبرها کمتر دیده شده یا مورد تحلیل قرار می‌گیرد، در حالی که از منظر سیاست بین‌الملل اهمیتی فوق‌العاده دارد و بازگوکننده بخشی از ناگفته‎هایی است که در مقابله ناجوانمردانه غرب با ایران بخصوص در اعمال تحریم‌های ظالمانه است.
سفر چندی پیش برایان نلسن، معاون وزیر خزانه‌داری امریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم به مالزی و سنگاپور و اظهارنظرهایی که در آن سفر انجام شد، قابلیت توجه بیشتری دارد.
این مقام امریکایی وقتی درباره اهداف سفر خود سخن می‌گفت، اذعان کرد که برای اعمال فشار بیشتر به ایران در چهارچوب تحریم‌های اعمال شده بر صنعت نفت، به مالزی سفر کرده است.
اما در لایه‌های زیرین این سخن او می‌توان ناتوانی زورآزمایی امریکا در مقابل ایران و شکست او در اعمال زور بر کشورهای مختلف را دید که موجب شده از در دیپلماسی با برخی کشورها درآیند تا شاید بتوانند آنچه را سال‌ها و بارها تبلیغش را کرده‌اند (یعنی بایکوت نفتی ایران) به ثمر بنشانند.
با این همه پس از انجام این سفر، آنچه از مواضع دولت مالزی به دست می‌آید، این است که این مقام امریکایی در سفر خود ناکام مانده است و استیصال امریکا در مقابل توان تجاری ایران بیشتر مشخص شده است.

23302

نظر شما