شناسهٔ خبر: 66478233 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

زائران بیت‌الله‌الحرام سفیران ملت ایران در مراسم مناسک حج هستند

استاندار مرکزی گفت: زائران بیت‌الله‌الحرام سفیران ملت ایران اسلامی در مناسک حج هستند. استاندار مرکزی گفت: زائران بیت‌الله‌الحرام سفیران ملت ایران اسلامی در مناسک حج هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از مرکزی ، حجت الاسلام فرزاد مخلص‌الائمه روز شنبه در همایش زائرین حج تمتع ۱۴۰۳ استان مرکزی، افزود: حج یکی از ظرفیت‌های بزرگی است که می‌توان از آن برای وحدت و همدلی مسلمانان بهره برد.

وی ادامه داد: در این سفر هیچ امتیاز خاصی برای افراد در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمالشان را انجام می‌دهند.

استاندار مرکزی گفت: هیچ نگرانی در خصوص برگزاری مناسک حج وجود ندارد و امنیت کامل برقرار است دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: حاجیان بدون نگرانی در مراسم حضور یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

وی با اشاره به این که مهم ترین پیام حج، رفتن و به وحدت رسیدن است، تصریح کرد: حج عین توحید است و این توحید عین یکی شدن و خدا را واحد دیدن و جز خدا کسی را ندیدن است.

امام جمعه موقت اراک گفت: حجاج بیت‌الله‌الحرام سفیران کشور به تبع آن استان و شهر خود هستند و باید همه اعمال خود را به درستی با رفتاری شایسته انجام دهند

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی عنوان کرد: برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات متعددی متحمل شدند که حجاج ایرانی امروز جایگاه ویژه‌ای دارند و حجاج باید به این مسئله توجه کنند.

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، به همین دلیل باید همه افراد در انجام درست فرامین و رفتاری شایسته تلاش کنند.

حجت الاسلام حسینی‌پور تاکید کرد: فرامین اخلاقی باید رعایت و از دیگران حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول درگاه الهی واقع شود که این نکته‌ای مهم است و باید مورد توجه حاجیان باشد.

 

نظر شما