شناسهٔ خبر: 66722637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عملیات وعده صادق باعث افتخار جامعه دانشگاهی شد

رئیس دانشگاه شاهد گفت: عملیات وعده صادق و استفاده از موشک‌های تولید شده با علم بومی در آن، باعث افتخار جامعه دانشگاهی شد.

صاحب‌خبر -

احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد،در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار داشت: عملیات وعده صادق، ضربه مشترکی بود که سپاه‌ پاسداران با کمک دانشی که از وزارت علوم و دانشگاه‌ها دریافت کرده بود بر سر اسرائیل وارد کرد.

وی با اشاره به فاصله 200 ساله ایران با غرب در حوزه تکنولوژی گفت: زمان انقلاب صنعتی ما دوران پادشاهی ناصرالدین قاجار را تجربه می‌کردیم لذا از نظر تکنولوژی با غرب فاصله 200 ساله و یک عقب افتادگی چند 10 ساله داریم.

چلداوی افزود: 40 سال است که تازه کار را در این حوزه آغاز کردیم اما در همین چند ساله به جایگاههای خوبی در زمینه فناوری ساخت موشک و ماهواره دست یافته‌ایم.

این استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: بخشی از موشکهای ما در این حمله توانستند از سه لایه دفاعی عبور کنند و به هدف برسند. اینکه تمامی این موشکها با علم داخلی و با دانش دانشگاه‌های کشور ساخته شدند برای دانشگاهیان کشور مایه افتخار است و افتخاری بود که نصیب جامعه دانشگاهی شد.

انتهای پیام/

نظر شما