شناسهٔ خبر: 66471648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گلستان‌ در شب شهادت بنیانگذار مذهب جعفری غرق در ماتم و عزا شد+ فیلم

گرگان - ایرنا - گلستان در شب شهادت بنیانگذار مذهب جعفری امام جعفر صادق (ع) غرق در ماتم و عزا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا، مردم مومن و خداجوی شهرها و روستاهای گلستان با حضور در مساجد و حسینیه‌ها و تکایا در شب شهادت امام صادق علیه‌السلام به عزاداری پرداختند.

در این مجالس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداختند همچنین مراسم سینه‌زنی در محافل عزاداری امشب گلستانی‌ها برگزار شد.

در مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق (ع) وعاظ و سخنرانان بر روی منبر رفته و در وصف شخصیت، زندگی، مظلومیت و مکتب و شاگردان آن امام به سخنرانی و بیان مطالب مختلف پرداختند.

همچنین کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها و روستاهای گلستان‌ با بنرها، پارچه‌ نوشته‌هایی با مضامین احادیث و روایات امام صادق (ع) و پرچم‌های مختلف سیاه و ریسه‌های طویل به نشانه عزادار بودن مردم این استان آراسته شده بود.

براساس این گزارش در گرگان شهر دارالمومنین، مرکز گلستان‌ مراسم عزاداری متمرکز در حوزه علمیه امام خمینی (ره) از سوی آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با حضور اقشار و گروه‌های مختلف مردمی، طلاب و مسوولان مختلف استانی و شهری برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدصاحب موسوی‌خورشیدی به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت و حجت‌الاسلام والمسلمین حاتم متقی از اساتید و سخنوران برجسته حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداخت.

وی در سخنان خود به بیان شخصیت و زندگی امام صادق (ع) پرداخت و در ادامه گفت: انسان باید همیشه تقوا داشته باشد و تقوا همان عبودیت و بندگی است و باید در این مسیر قرار بگیریم.

وی ادامه داد: عبودیت در واقع به نقل از امام علی (ع)، پنج چیز شامل وابسته نبودن به دنیای گذرا، نزدیکی با قرآن، یاد مرگ بودن، شب زنده‌داری و گریه از خوف خدا است.

حجت‌الاسلام متقی تاکید کرد: ثابت بودن بر بندگی خدا مهم است که متاسفانه در سالیان اخیر یک گروه از افراد جامعه خاصه جوانان از اهل بیت دوری کرده و در واقع بی‌دینی در جامعه زیاد شده است.

همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده طبق سنوات پیشین، مراسم عزاداری و دسته‌روی هیات‌های عزاداری گرگان روز شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) برگزار خواهد شد.

این مراسم از مسجد جامع گلشن ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز خواهد شد و عزاداران در مسیر خیابان شهید رجایی به سمت چهارراه میدان، خیابان امام خمینی (ره)، میدان شهرداری، خیابان شهدا، چهارراه شهدا و در امامزاده عبدالله گرگان به عزاداری خواهند پرداخت.

نظر شما