شناسهٔ خبر: 66471500 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

کرمانشاه معدنی از سوژه های محیط زیستی برای پرداخت رسانه ای مستندسازان

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ؛ احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در دیدار با گروه مستند سازان با اشاره به اهمیت مستندسازی در حوزه محیط زیست گفت: ساخت فیلم‌های مستند و آشنایی نسل جوان با اهمیت محیط‌زیست و گونه‌های نادر جانوری و حیات‌وحش، تأثیر به سزایی  در گسترش و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ترغیب مردم و مسئولان در پاسداری از عرصه‌های طبیعی و صیانت از محیط‌زیست دارد.

 وی افزود: استان کرمانشاه با توجه به شرایط آب و هوایی و تنوع اکوسیستمی در کشور، طبیعت بکر، پوشش گیاهی و جانوری منحصربه فرد،اقلیم مناسب، آب و هوای چهارفصل، آب فراوان، سراب های بی شمار، دشت های حاصل خیز، زیرساخت ها و مسیرهای ارتباطی مناسب و از همه مهمتر مردمان مهمان نواز ،این گهواره تمدن را به "سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی" تبدیل کرده و اسباب قابلیت‌های زیادی در این استان در زمینه تولید فیلم‌های مستند را ایجاد کرده است.
 
وی یادآور شد : تهیه فیلم‌های مستند در حقیقت بالا بردن آگاهی‌ها در زمینه حفاظت از گونه‌های نادر در حیات‌وحش است و در استان کرمانشاه می‌توان فیلم‌های مستندی را تهیه کرد که حتی با فیلم‌های مستند جهانی قابل‌ رقابت و شاید هم برتر باشد.البته طبیعی است که  استانی با چنین ظرفیت بالا محیط زیستی با چالش‌های زیادی نیز در این حوزه دست و پنجه نرم کند که البته این چالش‌ها نیز میدان گسترده‌ای را برای پرداخت رسانه‌ای مستندسازان باز کرده است. و شاید بتوان گفت با معدنی از سوژه‌های محیط زیستی مواجهیم که بسیاری از آن تاکنون مغفول مانده است.

 جلیلیان، بیان کرد: باید زمینه‌ای فراهم  شود که کودکان و نوجوانان با حیات‌وحش آشنا شوند و زنجیره حفاظت از محیط‌زیست در میان اقشار مختلف مردم گسترش یابد.

در پایان مقرر شد گروه مذکور با استقرار در مناطق تحت مدیریت این اداره کل نسبت به ساخت مستند معرفی جاذبه های استان کرمانشاه اقدام نمایند.

نظر شما