شناسهٔ خبر: 66470801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

جانشین مسئول بسیج سازندگی سپاه قم؛

بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت شده است

جانشین مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: طی دوسال گذشته بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به متقاضیان قمی پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ پاسدار عباس روحی ظهر جمعه پس از خطبه‌های نماز جمعه پردیسان طی سخنانی اظهار کرد: از مهمترین رویکردهای بسیج سازندگی استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور است.

جانشین مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) بیان کرد: انسجام بخشی به فعالیت‌ها، خدمت رسانی، کمک به دولت در توسعه و پیشرفت پروژه‌های محرومیت زدایی از اهداف بسیج سازندگی است.

روحی ابراز کرد: معمولا دولت‌ها در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی از بسیج سازندگی کمک می‌خواهند که الحمدالله سربلند هم بوده است.

وی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن نیز بیش ۱ هزار و چهل واحد در منطقه پردیسان بدست نیروهای جهادی در حال انجام است.

جانشین مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم عنوان کرد: توسعه تفکر جهادی از دیگر اهداف بسیج سازندگی است و ما پس از ۲۴ سال شاهد انسجام بخشی نیروهای جهادی هستیم.

روحی گفت: هم اینک بیش از ۱ هزار دویست گروه جهادی در استان قم فعال هستند که موضوعی، پروژه‌ای و مناسبتی در هر زمان که احساس نیاز شده است، نقش آفرین کرده اند.

وی تصریح کرد: امیدآفرینی از مهمترین ویژگی‌های نیروهای جهادی در انجام پروژه‌ها است و‌ انجام اقدامات محرومیت زدایی موجب ایجاد امید می‌شود.

جانشین مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم اذعان کرد: یکی از رویکردهای اصلی بسیج سازندگی استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و خیرین است و بسیاری از پروژه‌ها، اجرا توسط نیروهای جهادی است و با بودجه از طریق خیرین تامین می‌شود.

روحی مطرح کرد: یکی از شاخصه‌های فعالیت بسیج سازندگی این است که همه پروژه‌ها بدست نیروهای جهادی انجام می‌شود و هیچ کدام از پروژه‌ها در سطح استان قم توسط پیمانکار خصوصی انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: تشکیل گروه جهادی تخصصی از دستاوردهای بسیج سازندگی استان قم است که هم اینک پروژه‌های آب رسانی، ساخت موتور خانه، جاده سازی و راه‌سازی، آسفالت معابر و بسیاری از پروژه‌ها توسط نیروهای جهادی در حال انجام است.

روحی ضمن تشریح اقدامات سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم طی دو سال گذشته گفت: در موضوعات محرومیت زدایی و پروژه‌های عمرانی تعمیر و مرمت منازل محرومین در دستور کار هرساله است که طی این دو سال بیش از سیصد منزل بصورت رایگان تعمیر و مرمت شد.

جانشین مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم ادامه داد: در حوزه آب رسانی اتفاق خوبی بدست نیروهای جهادی افتاده است.

وی افزود: باتوجه به مشکلاتی که روستاهای استان قم با آن درگیر هستیم پروژه‌هایی باموضوعات آب شرب و کشاورزی اجرا شده است.

جانشین مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم خبرداد: در هفته آینده شاهد افتتاح پروژه آب رسانی بسیج سازندگی در روستاهای شهرستان کهک خواهیم بود.

روحی ابراز کرد: احداث راه، جاده‌ها و معابر حاشیه شهر روستایی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است و طی تفاهمی بنابر تکمیل مصلی پردیسان می‌باشد.

به گفته وی در دو سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۴۰ جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شد و در هفته بسیج سازندگی پیش رو ۳۱۳ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) اهدا خواهد شد.

جانشین مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم تصریح کرد: بیش از یکصد و هزار نفر طی دو سال گذشته توسط پزشکان جهادی ویزیت و اهدای داروی رایگان انجام شده است.

روحی عنوان کرد: در موضوع آزادسازی زندانیان جرائم غیر نقد به کمک خیرین توانستیم زمینه آزادسازی بیش از ۹۰ نفر در سطح استان قم توسط نیروهای جهادی فراهم کنیم.

جانشین مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم یادآور شد: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعاتی است که در بسیج سازندگی به آن پرداخته می‌شود و در این راستا تسهیلاتی ضمن اشتغال زایی و توسعه آن پرداخته شده است.

روحی گفت: طی دوسال گذشته بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به متقاضیان پس از مشاوره‌های شغلی در استان قم پرداخته شد.

جانشین مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار شغل بواسطه همین تسهیلات پرداختی ایجاد شده است که این رویه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ دانیال قنبری

نظر شما