شناسهٔ خبر: 66468018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست اداره میراث فرهنگی ساری:

 توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی ساری گفت: توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، قادری امروز در جلسه هم‌اندیشی که با حضور فعالان گردشگری برگزار شد از تشکیل شورای راهبردی توسعه گردشگری در راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت عمومی در این شهرستان خبر داد.

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان ساری با بیان اینکه جلسات شورای راهبردی گردشگری مرکز مازندران به صورت منظم و ماهانه برگزار می‌شود، گفت: فعالیت‌های تخصصی این شورا در ۵ کمیته از جمله کمیته آموزش و پژوهش، کمیته گردشگری و برند سازی، کمیته رسانه، تبلیغات و فضای مجازی، کمیته صنایع دستی و صادرات و همچنین کمیته صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: در این شورا همه حوزه‌های فعال در گردشگری شامل دفاتر سیاحتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافر، هتل‌ها، رستوران‌ها، راهنمایان تور، صنایع دستی و سایر مراکز بخش خصوصی نماینده خواهد داشت.

قادری با اشاره به اینکه سرفصل‌های کاری این شورا در راستای تحقق شعار سال با مشارکت حداکثری مردم و ارائه کیفیت مطلوب به گردشگران است، تصریح کرد: خروجی‌ها و جمع‌بندی‌های انجام شده در این کمیته‌ها جهت پیگیری فعالیت‌ها و رفع نواقص و مشکلات احتمالی و سرعت بخشیدن به توسعه همه حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی در اختیار مدیریت شهرستان و استان قرار می‌گیرد.

وی سرفصل‌های کاری این شورا را در ۲۰ محور اعلام کرد و افزود: این محورها شامل آموزش، شناسایی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و تبدیل آن به برند پژوهش و هماهنگی چرخه اطلاعات و اقتصاد بین جوامع گردشگری دارای مجوز، ایجاد بانک جامع اطلاعات گردشگری شهرستان و ارائه به مدیران و برنامه‌ریزی با قابلیت اجرایی شدن آن، ایجاد سایت متمرکز گردشگری جهت معرفی جاذبه‌ها و خدمات، آسیب شناسی حوزه گردشگری، صنایع دستی  و ارائه راهکار خواهد بود.

قادری یادآور شد: در شورای گردشگری شهرستان ساری، تسریع درانتقال دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اداری و کمک به اجرای آن، اولویت بندی سرفصل‌های گردشگری شهرستان و تلاش در جهت پیگیری آن، شناسایی فرصت‌های فصلی در جهت برگزاری جشنواره‌ها و کمک به اقتصاد شهر و جامعه‌ی گردشگری مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان ساری، پیگیری و شناسایی قابلیت‌های مناطق مختلف گردشگری جهت معرفی و شناسایی مناطق دارای ظرفیت موزه، آداب و رسوم، گردشگری و مردم‌شناسی روستایی و پیگیری ایجاد آن، تهیه کتابچه و سند توسعه گردشگری شهرستان، راه اندازی بازارچه دائمی و نمایشگاه‌های ماهانه صنایع دستی را از موارد قابل توجه در شورای گردشگری عنوان کرد.

به گفته قادری؛ در شهرستان ساری تبلیغات محیطی و پیگیری نصب تابلوهای راهنمایی گردشگر در حوزه شهری و روستایی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی، صیانت از آثار و بافت تاریخی و نمای بومی و محلی، معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و کمک به جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار، پیگیری ایجاد مراکز رزرواسیون و راهنمای گردشگری در ورودی‌های شهر، تعامل با مسئولین شهری و استانی و بیان مشکلات و ارائه راهکارها، پیگیری ساخت مستند «ساری شناسی» مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی و نظارت، ساماندهی و استاندارد سازی  تاسیسات گردشگری را از وظایف شورای گردشگری در مرکز مازندران دانست و اجرای آن را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

نظر شما