شناسهٔ خبر: 66467649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه: معلمان حمایت شوند

کرمانشاه- ایرنا- امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به جایگاه والای تعلیم و تعلم در دین مبین اسلام از مسوولان خواست در راستای تکریم مقام معلم، ارتقای سطح علم و دانش و ارائه کیفی آموزش به آینده سازان کشور از این قشر حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ ماموستا مُلا «عبدالرحمن مرادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی (رض) کرمانشاه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله مطهری و روز معلم، افزود: مقام شامخ علم و تعلیم و تعلم نزد هر مکتب و دین و آیینی گرانقدر است و خاصتا در آموزه های الهی که بشریت با خلقت خویش سرشتش با صفت علم عجین شده و این بزرگی را از ملکوت و عالم علوی به زمین آورد.

وی اضافه کرد: مقام علم، عالم، معلم، تعلیم و تربیت از دیدگاه ما مسلمانان مبارک و بزرگ است و اولین معلم ادم ابوالبشر الله تعالی بود که او را با بیان و نطق و علم و دانش اشرف مخلوقات و مسجود ملائک نمود.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد؛ اهتمام به جایگاه علم پروران و معلمان و دانش پژوهان بلند و بزرگ است و باید حمایت های همه جانبه در این باب صورت بگیرد تا تعلیم و تعلم و معلم و متعلم بتوانند نقش و وظیفه خویش را به خوبی ایفا نمایند.

ماموستا مرادی افزود: در هر کشوری به مناسبت ها و ایام مختلف روز یا هفته ای برای تجلیل از مقام معلم دارند و در ایران اسلامی ما نیز روز شهادت معلم و روحانی مجاهد و مبارز، شهید مطهری به عنوان روز معلم و تجلیل از معلمان عزیز نامگذاری شده است که این روز را به تمام معلمان زحمت کش جامعه تبریک عرض می کنیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه هایش به مقوله صبر و برکات الهی برای صابران نزد خداوند بزرگ اشاره کرد و گفت: صبر یعنی امساک و خویشتن داری بر چیزی که شرع و عقل تقاضا می کند؛ فقر و سختی که از خارج به انسان می رسد و ضرآء، درد و بیماری که از درون به انسان فشار می اورد لذا الله تعالی انسان ها را آزمایش می کند اما آزمایش همه یکسان نیست.

وی اضافه کرد: تمام جهان، صحنه آزمایش و ابتلاء است و حتی انبیای الهی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و این آزمایش برای رفع ابهام نیست، بلکه برای شکوفائی استعدادها و پرورش انسان هاست و صبر و شکیبایی کلید این شکوفائی ها خواهد بود.

ماموستا مرادی به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمعه آینده 21 اردیبهشت نیز اشاره کرد و از مردم فهیم، انقلابی و همیشه در صحنه کرمانشاه خواست همانند دور اول این بار هم با انتخاب نفرات دوم و سوم افراد اصلح و شایسته را با آراء خود به مجلس بفرستند تا شاهد یک مجلس قوی و فعال باشیم که با تلاش آن عزیزان امورات کشور و استان ها انجام بگیرد.

نظر شما