شناسهٔ خبر: 66466582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

صدور حکم زندان برای یک فعال اتریشی به دلیل حمایت از فلسطین

دستگاه قضایی اتریش برای یک فعال اجتماعی در این کشور به دلیل حمایت از مقاومت فلسطین، حکم زندان مشروط صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، دستگاه قضایی اتریش یک فعال اجتماعی به نام مایکل پروبستینگ را به دلیل حذف نکردن کلیپی که در آن سخنانی را در حمایت از مقاومت فلسطین پس از آغاز تجاوزات اسرائیل به نوار غزه بیان کرده بود، به زندان محکوم کرد.

دادگاه وین پروبستینگ را به اتهام «حمایت از تروریسم» و به دلیل عدم حذف این کلیپ از شبکه‌های اجتماعی با وجود گذشت نزدیک به ۷ ماه از وقایع ۷ اکتبر 2023، به ۶ ماه حبس مشروط محکوم کرد.

در حکم حبس مشروط در قوانین اتریش، افراد محکوم زندانی نمی‌شوند، اما برای مدت معینی تحت نظر هستند که آیا مرتکب جرم دیگری خواهند شد یا خیر.

آسترید واگنر، وکیل این فعال اتریشی، گفت که موکلش به دلیل برخی اظهارات که پس از 7 اکتبر گذشته مطرح کرده بود در برابر قاضی استفان آپوستول حاضر شد.

وی در گفت‌وگو با آناتولی با بیان اینکه دفتر دادستان با اتهاماتی که به موکلش وارد کرده، موضع سیاسی نشان داده است، تأکید کرد که اظهارات وی از سوی دادستانی متفاوت ارزیابی شده است.

این فعال اتریشی هم پس از صدور حکم تصریح کرد که او به دلیل حذف نکردن ویدئوی حاوی اظهارات حمایت از فلسطین محکوم شده است.

وی تاکید کرد که از مبارزه و مقاومت مردم فلسطین حمایت می‌کند و به این کار ادامه خواهد داد.

برای دویست و نهمین روز متوالی، اشغالگران صهیونیست به نسل کشی که علیه مردم نوار غزه به راه انداخته‌اند ادامه داده و خانه‌های مسکونی و تیمهای پزشکی و رسانه‌ای را هدف قرار می‌دهند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، تلفات تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه به بیش از 34 هزار شهید و بیش از 77 هزار مجروح رسیده است. ضمن اینکه هزاران مفقود در زیر آوارها هستند.

انتهای پیام

نظر شما