شناسهٔ خبر: 66711940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اوکراین مجرمان را به جنگ می‌برد

بر اساس قانون تازه‌ای که در اوکراین به امضای رئیس جمهوری این کشور رسید، برخی از مجرمان می‌توانند به صورت داوطلبانه به ارتش این کشور بپیوندند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین قانونی را امضا کرد که به موجب آن برخی از مجرمان اوکراینی می‌توانند به ارتش بپیوندند.

به گزارش پایگاه خبری «کی‌یف ایندیپندنت»، پارلمان اوکراین پیش‌تر لایحه‌ای را تصویب کرد که بسیج داوطلبانه زندانیان را تسهیل می‌کند.

بر اساس این لایحه، مجرمانی که به قتل عمد، خشونت جنسی، تولید یا قاچاق مواد مخدر و اقدام علیه امنیت ملی متهم شده‌اند نمی‌توانند به ارتش بپیوندند.

همچنین به پیشنهاد کمیته مقابله با فساد در پارلمان اوکراین، قانونگذاران و مقامات ارشد اوکراینی که به اتهام فساد در زندان هستند نیز از این طرح مستثنی هستند.

با این حال، مجرمانی که به جرم قتل غیر عمد در زندان هستند، شامل این طرح خواهند بود.

اوکراین که علاوه بر کمبود تجهیزات، با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است، در ماه مارس این لایحه را مطرح کرد تا بخشی از کمبود نیروی خود را از طریق زندانیانی که مایل به حضور در خط مقدم هستند، جبران کند.

وزیر دادگستری اوکراین اعلام کرد این طرح نه‌تنها می‌تواند ۲۰ هزار سرباز تازه نفس به نیروهای مسلح اوکراین اضافه کند، بلکه مشکل ازدحام در زندان‌های اوکراین را هم حل می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما