شناسهٔ خبر: 66466254 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت صندوق ملی مسکن از ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده

تهران- ایرنا- رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: این صندوق حمایت از ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را در دستور کار خود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی محمدرضا مهدیار اسماعیلی در دیدار با معاون وزیر و رییس هیات مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، افزود: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

وی تصریح کرد: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به ظرفیت بالای بافت های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تامین زمین جدید گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

وی افزود: ۳۵ درصد پروانه های صادره در بافت های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آن ها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

نظر شما