شناسهٔ خبر: 66711759 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

با رای قطعی سازمان بورس رخ داد:

محکومیت شرکت سبدگردان به سه سال تعلیق و جریمه ۲۰ تا ۷۶ میلیونی

رئیس اداره رسیدگی به تخلفات ناشران سازمان بورس با ارائه توضیحاتی درباره پرونده تخلف یک سبدگردان از تعلیق سه ساله فعالیت و جریمه نقدی ۲۰ تا ۷۶ میلیون تومانی مدیرعامل و اعضا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ساجد حاتمی در خصوص محکومیت یکی از شرکت‌های سبدگردان به سنا، اعلام کرد: پیرو دریافت گزارش تخلف یک سبد گردان با موضوع اقدام به فعالیت خارج از موضوع اساسنامه و روال عادی عملیات شرکت سبدگردان و انجام فعالیت مستلزم اخذ مجوز از سازمان بورس بدون اخذ مجوز در خصوص قرارداد منعقده با موضوع مشاوره تحلیل و تامین مالی، عدم ارائه اطلاعات به سازمان بورس و استفاده از وجوه مشتریان به نفع خود و معاملات با اهدافی غیر از فعالیت سبدگردانی، فرآیند رسیدگی انضباطی به پرونده آغاز شد.

در نهایت هیأت مدیره سازمان بورس پس از بررسی کامل مدارک و مستندات پرونده و با توجه به تعدد و اثر تخلفات بر نظم بازار سرمایه به عنوان بازار متشکل و حرفه‌ای، اقدام به صدور رأی قطعی با مجازات سه سال تعلیق فعالیت سبدگردانی شرکت کرد.

همچنین مقرر شد اقدامات لازم جهت فسخ قرارداد‌های سبدگردانی اختصاصی فعال تحت مدیریت وفق مفاد قرارداد ظرف مهلت یک ماه از تاریخ ابلاغ رای یا پایان قرارداد انجام شود. نسبت به تغییر مدیر صندوق‌های سرمایه‌ گذاری تحت مدیریت یا انحلال صندوق، ظرف مهلت سه ماه از تاریخ ابلاغ رای یا پایان مجوز فعالیت صندوق باید اقدام شود.

مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره دارای تصدی در زمان وقوع تخلفات شرکت نیز به جریمه نقدی حسب مورد از ۲۰ تا ۷۶ میلیون تومان بنابر بر میزان مسئولیت و تقصیر در وقوع تخلفات و میزان همکاری در کشف و مستندسازی تخلف، محکوم شدند.

مراجع رسیدگی به تخلفات و هیأت مدیره سازمان بورس در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و حفظ نظم و کارایی بازار سرمایه در برخورد با تخلفات هیچ گونه مماشاتی نداشته و در صورت احراز تخلف، اشخاص حقوقی متخلف و مدیران آنها در چارچوب اختیارات قانونی سازمان مجازات خواهند شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما