شناسهٔ خبر: 66465797 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب

سمیه رسولی

رییس انجمن تایر ضمن اشاره به افزایش تولید تایر و پوشش تمام نیازهای بازار، گفت: مردم می توانند سایزهای بالاتر از ۱۵ را زیر قیمت مصوب تهیه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال میرزایی رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر کشور اظهار کرد: از ابتدای سال، شاهد افزایش نرخ نهاده‌های تایر هستیم و با افزایش نرخ بیست درصدی در رینگ تایرهای سبک، تولید تایر در کشور نیز افزایش قابل توجهی یافت.

وی افزود: با افزایش تولیدی که در ماه‌های اخیر صورت گرفته است و با افزایش ۲۰ درصدی تولید در سال جاری، تمام نیازهای کشور را پوشش خواهیم داد.

رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر در مصاحبه رادیویی تصریح کرد: با افزایش تولید غیر از رینگ ۱۳ شاهد هیچ گونه التهابی در تقاضا و عرضه تایر در کشور نیستیم. حتی می‌توان گفت که مردم می‌توانند سایزهای بالاتر از ۱۵ را نیز زیر قیمت مصوب تهیه کنند.

وی اظهار کرد: برای رینگ ۱۳ نیز حجم تولید افزایش خواهد یافت و این التهاب از بین خواهد رفت. در زمینه خودروهایی چون پژو ۲۰۶ التهاب در اواخر سال گذشته از بین رفت.

میرزایی افزود: با توجه به حجم بالای تولید نباید برای مردم سهمیه ایجاد کنیم. باید بستری را ایجاد کنیم که مشتری به راحتی احراز هویت شود و محدودیتی نیز برای ایشان ایجاد نکنیم؛ مثلاً برای یک مسافر که به شهر دیگر آمده است نباید از وی کارت سبز بخواهیم. برای این سامانه کافی است که کارت ماشین و کارت ملی همراه خریدار باشد و قرار نیست که این محدودیت‌های بیش از حد را اعمال کنیم.

رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر تصریح کرد: معتقد هستیم اگر قرار به پایش است نباید شرایطی ایجاد کنیم که ثبت نام در سامانه‌ای انجام شود و هفته بعد به وی بگوییم که شما شرایط احراز یک تایر را دارید یا خیر؟ وقتی موجودی بازار مناسب است نباید نگران کمبود تایر باشیم زیرا هم تولیدات ما بالا و هم واردات مطلوب است. اگر قرار است ارز تولیدکننده را فراهم کنیم باید میزان فروش شرکت را نیز بالا ببریم.

وی اظهار کرد: نظر ما این است که شرایط سامانه باید به شکلی باشد که متوجه پایش نشود ولی در عین حال پایش هم انجام شود. دریافت کارت سبز و کد ده رقمی و استعلام از چهار سامانه برای دریافت یک لاستیک واقعاً کار صحیحی نیست. این در حالی است که با کد ملی و کارت ماشین به راحتی می‌توانیم استعلامات لازم را انجام دهیم.

میرزایی گفت: با توجه به اینکه حجم تولید در سه ماه گذشته افزایش یافته در زمینه تایر ۱۳ مشکل خاصی در روزهای آینده نخواهیم داشت.

نظر شما