شناسهٔ خبر: 66465453 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مقامات کنگره با مقامات دیوان کیفری بین‌المللی دیدار کردند؛ ابزا نگرانی از صدور حکم بازداشت نتانیاهو

مقامات کنگره آمریکا در دیدار با مقامات دیوان کیفری بین‌المللی، نگرانی خود را درباره احتمال صدور حکم بازداشت علیه مقامات رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - گروهی از سناتور‌های آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، نشستی مجازی را با مقامات ارشد دیوان کیفری بین‌المللی برگزار کردند.

آکسیوس به نقل از ۳ منبع آگاه گزارش داد که این دیدار با اهدف ابراز نگرانی از صدور حکم بازداشت احتمالی برای مقامات رژیم صهیونیستی در ارتباط با جنگ غزه برگزار شده است.

مقامات صهیونیست در ۲ هفته گذشته به‌طور فزاینده‌ای نگران شده‌اند که دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در ارتباط با جنگ غزه است.

دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه از سال ۲۰۲۱ در حال بررسی جنایات جنگی نظامیان صهیونیست است که مربوط به سال ۲۰۱۴ است.

آکسیوس پیش‌تر نیز گزارش داد که موضوع احکام بازداشت احتمالی دیوان بین‌المللی کیفری در جریان تماس نتانیاهو و جو بایدن مطرح شد و نتانیاهو از بایدن درخواست کمک کرده است.

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه تهدید کردند که اگر دیوان کیفری بین‌المللی با حکم بازداشت علیه مقامات صهیونیست پیش برود، قانونی را علیه دیوان کیفری بین‌المللی تصویب خواهند کرد که دولت بایدن با آن مخالفت کرده است.

در همین حال مقامات صهیونیست می‌گویند نتانیاهو که به شدت از صدور حکم بازداشت احتمالی نگران است، در روز‌های اخیر با چند سناتور جمهوری‌خواه و دموکرات صحبت کرده و از آن‌ها خواسته که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی را تحت فشار قرار دهند تا با صدور حکم بازداشت پیش نرود.

انتهای پیام/

نظر شما