شناسهٔ خبر: 66464632 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سوژه های منتخب هفته/فعالیت روانشناسان زرد، معلمی، مشکلات معلولان جسمی، سیل در سیستان و بلوچستان، تورم، نابودی تالاب ها

صاحب‌خبر -

شفقنا رسانه – گزینش اخبار و گزارش های رسانه ها اگرچه دشوار و پیچیده است، اما شفقنا رسانه بنا دارد از این پس مطالبی از مطبوعات و خبرگزاری ها را به ارزیابی بگذارد تا به نوعی بهترین گزارش، مصاحبه و متن را در پایان هر هفته معرفی شود. در این ارزیابی مولفه هایی چون انتخاب سوژه، خلاقیت و نوآوری، سرعت، دقت، انصاف و جامعیت اطلاع رسانی، مطالبه گری رسانه و پاسخگو کردن مسئولان و رعایت دیگر معیارهای حرفه ای و اخلاق رسانه ای به همراه روش ارائه از ویراستاری تا گرافیک، در نظر گرفته شده است. البته انتخاب نشدن مطالب دیگر رسانه ها به هیچ عنوان به معنای انکار ارزش کاری و خبری آنان نیست.

بخوانید سوژه های برگزیده این هفته را…

به گزارش شفقنارسانه، افزایش فعالیت روانشناسان زرد و تبعاتی که برای جامعه دارد، یکی از موضوعات مهم این هفنه بود که روزنامه قدس در گزارشی با عنوان  «نسخه‌های سیاه روان‌شناسان زرد» به آن پرداخت. گفتگو با کارشناسان، نحوه ورود به موضوع و نحوه پرداختن به آن از دلایل انتخاب این گزارش است.

روزنامه قدس همچنین به مناسبت روز معلم گزارش خوبی با عنوان «استوار مثل کوه، سخاوتمند مثل دشت» کار کرد و به بیان روایت معلمی از دل کوه‌های بلند تا نقطه صفر مرزی پرداخت. روایت دقیق و خواندنی، گفتگو با چند معلم که در شرایط سخت تدریس می کنند از دلایل انتخاب این گزارش است.

سوژه منتخب بعدی گزارش روزنامه شرق با عنوان «آپارتاید جسمی علیه معلولان در ایران» است که به فقدان امکانات برای  معلولان در کشور اشاره و نسبت به این موضوع انتقاد کرد. بیان روایت دقیق و روشن از مسئله و‌نگاه مسئولانه نسبت به آن از دلایل انتخاب این گزارش است.

سیل سیستان و بلوچستان و خرابی های ناشی از آن از دیگر موضوعات مهمی است که در هفته های اخیر روزنامه ها به آن پرداختند. در این گزارش روزنامه اعتماد با عنوان «از محنت این روزهای بعد از سیل» به دلیل نحوه ورود به سوژه، روایت دقیق و گفتگو با سیل زگان مورد توجه قرار گرفت.

تورم در کشور و عامل اصلی شکل گیری آن از جمله موضوعات مهمی است که نیازمند بررسی دقیق اقتصاددان ها و کارشناسان و توجه ویژه رسانه می باشد. روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «بازیگران سریال تورم» به آن پرداخت. بررسی نگاه کارشناسان اقتصادی، ادبیات ساده و علمی گزارش از دلایل انتخاب این گزارش است.

وضعیت تالاب های کشور و هشدار نسبت به نابودی آن ها موضوع مهم دیگر این هفته است که روزنامه رسالت در مطلب خوبی با عنوان  «زخم عمیق تالاب ها» به بررسی دقیق آن پرداخت و روایت مسئولانه از آن بیان کرد.

 

 

نظر شما