شناسهٔ خبر: 66770819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سرتیم حفاظت ابراهیم رئیسی چگونه انتخاب شده بود؟ /آیت‌الله‌ شبیری‌زنجانی پیام صادر کرد

سرلشکر جعفری با بیان اینکه شهادت پاداش زحمات شهید سید مهدی موسوی بود، تاکید کرد: ویژگی‌هایی از جمله اخلاص بالا، تعهد نسبت به کار و سخت کوشی به معنای جهاد در شهید موسوی و حضرت آیت الله رئیسی وجود داشت. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری‌زنجانی در پی حادثه تلخ سقوط بالگرد و فقدان تأثربار رئیس جمهور و هیئت همراه وی پیام تسلیتی صادر کرد.

به روایت ایسنا، در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا الیه راجعون

با نهایت تأسف، درگذشت تأثربار رئیس جمهور محترم و پرتلاش، جناب حجة‌الاسلام و المسلمین حاج سیدابراهیم رئیسی (رحمة الله علیه) و امام جمعه مردمی تبریز جناب حجه‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم (رحمة الله علیه) و سایر همراهان ایشان، در حادثه تلخ سقوط بالگرد را تسلیت می‌گوییم.

بی‌تردید تلاش در خدمت به مردم و خدمتگزاری به آستان قدسی حضرت امام علی‌بن موسی‌الرضا (علیه الصلوة والسلام)، اجری عظیم در پیشگاه خداوند متعال دارد.

از خداوند متعال رحمت و غفران برای این عزیزان و صبر و اجر را برای همه داغدیدگان به ویژه رهبری معظم (دام ظله) و خانواده‌های داغدار مسألت داریم.

سرلشکر جعفری: شهید رئیسی خود سردار موسوی را انتخاب کرده بود

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه الله الاعظم(عج) در برنامه شهید خدمت که از شبکه سوم سیما پخش شد با اشاره به شهید سردار «سید محمد مهدی موسوی» گفت: شهادت واقعاً حق آقا سید ما بود و خوشا به سعادت او که به شهادت رسید ولی اینکه ما دیگر توفیق زیارت و برخورد با ایشان را نداریم جای افسوس دارد.

براساس آنچه فارس منتشر کرده، وی با بیان اینکه حدود ۱۵ سال بود که با سردار سید مهدی موسوی آشنایی داشتم افزود: سردار موسوی در مقطع جانشین تیم حفاظت من بودند ولی پس از حدود ۴ یا ۵ سال به عنوان مسئول ارتقاء پیدا کردند. البته ما بیشتر در خدمت ایشان بودیم.

سرلشکر جعفری اظهار کرد: ارادت ویژه‌ای به آقا سید داشتم و هرچه که او توصیه می‌کرد را می‌پذیرفتم. این امر ناشی از دلسوزی، اخلاص و تعهد او نسبت به کار بود و نکات و مسائل خاصی را رعایت می‌کرد که جز ویژگی‌های اخلاقی شهید سید مهدی موسوی بود.

وی ادامه داد: ویژگی‌های اخلاقی سردار موسوی بود که موجب شد تا آیت الله رئیسی پس از انتصاب به عنوان رئیس قوه قضاییه در سال ۹۷ درخواست کنند. روزی من خدمت ایشان مشرف شدم و در همان جلسه این خواسته را از من داشتند و بنده هم با کمال میل این خواسته را پذیرفتم. البته اینکه دیگر خدمت آقا سید مهدی نباشیم برای من بسیار سخت بود ولی موافقت کردند و ایشان به محضر آیت الله رئیسی در قوه قضاییه رفت.

فرمانده سابق کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نوع رفتار شهید در هنگام فعالیت مورد پسند آیت الله رئیسی قرار داشت چون او بسیار مردم‌دار بود و به مردم توجه می‌کرد، خاطرنشان کرد: این ویژگی یعنی توجه بسیار زیاد به مردم در آیت الله رئیسی نیز برجسته بود و همواره تاکید داشتند که به مردم بی‌احترامی و بی‌اعتنایی نشود، از این جهت بسیار برای ایشان مهم بود که چه کسی سرتیم ایشان باشد. لذا؛ شهید سید مهدی موسوی را برگزیدند و هر کمکی که نیاز بود هم به آن‌ها ارائه می‌کردم.

وی ادامه داد: شاهد هستم که در مسئولیت‌های سنگینی که در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی بر عهده شهید سید مهدی موسوی قرارداشت، ایشان با توجه به سفرهای پی در پی اصلأ در قالب شیوه‌نامه‌های حفاظتی نمی‌گنجید و بسیار به فردی مانند شهید سید مهدی موسوی نیاز داشت تا منعطف عمل کند و هماهنگ باشد و با این حجم از سفر که برخی اوقات بدون هماهنگی، برنامه‌ریزی نشده و ناگهانی بود، همکاری کند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه‌الله الاعظم(عج) تأکید کرد: شاهد هستم که شهید سردار سید مهدی موسوی چه میزان غصه می‌خورد و شب و روز نداشت که سفرهای آیت الله رئیسی با دقت و منظم انجام شود.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه شهادت پاداش زحمات شهید سید مهدی موسوی بود، تاکید کرد: ویژگی‌هایی از جمله اخلاص بالا، تعهد نسبت به کار و سخت کوشی به معنای جهاد در شهید موسوی و حضرت آیت الله رئیسی وجود داشت.

وی افزود: شهید «سید محمد مهدی موسوی» به قدری با آیت الله رئیسی نزدیک بود به نحوی که در بسیاری از برنامه‌ریزی‌های کاری با یکدیگر مشورت می‌کردند؛ این مشورت به گونه‌ای بود که گویی شهید موسوی سرتیم حفاظت آیت الله رئیسی نبود و شهید موسوی و شهید رئیسی با یکدیگر مانند دو دوست و رفیق صمیمی بودند.

فرمانده سابق کل سپاه پاسداران گفت: شهید موسوی در حوزه تعامل با مردم و مردم‌داری نیز مانند یک مشاور برای آیت‌الله رئیسی بود و مشاوره‌های کاربردی را به آیت‌الله رئیسی ارائه می‌داد.

سرلشکر جعفری با اشاره به عکسی که به همراه شهید موسوی از او در سال‌های قبل منتشر شده بود عنوان کرد: این عکس مربوط به برنامه‌ای در سال ۹۷ در شهر اصفهان است که پس از شهادت ۲۷ نفر از پاسداران لشکر امام حسین در مرز سیستان و بلوچستان به اصفهان سفر کرده بودم.

وی افزود: منتها قدری در ترافیک مسیر منتهی به محل برگزاری برنامه متوقف شدیم و چون احتمال داشت که در صورت ادامه مسیر با خودرو به برنامه ممکن نبود. لذا، آقا سید زحمت کشیدند و با موتور من را به محل سخنرانی رساندند.

۲۷۲۱۱

نظر شما