شناسهٔ خبر: 66772421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ارتش اسرائیل: در رسیدن به رهبران اصلی حماس ناکامیم

روزنامه هاآرتص در گزارشی در این رابطه اعتراف کرد، براساس ارزیابی انجام گرفته در ساختار ارتش اسرائیل، هنوز راه زیادی برای مقابله و متلاشی کردن ساختار تشکیلات حماس پیش روی دارد.

صاحب‌خبر -

 ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد تقریبا به هیچ یک از فرماندهان صف اول حماس آسیبی نرسیده و موفق نشده‌ به آنها برسد.

به گزارش تسنیم، روزنامه هاآرتص در گزارشی در این رابطه اعتراف کرد، براساس ارزیابی انجام گرفته در ساختار ارتش اسرائیل، هنوز راه زیادی برای مقابله و متلاشی کردن ساختار تشکیلات حماس پیش روی دارد.

به نوشته این رسانه ارزیابی نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل نشان می‌دهند که اگر تل‌آویو واقعا به دنبال متلاشی کردن ساختار تشکیلات نظامی حماس در نوار غزه باشد، باید شش ماه دیگر هم این جنگ را ادامه بدهد.

هاآرتص در ادامه افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهند با وجود آنکه ارتش اسرائیل شمار زیادی از فرماندهان نظامی جنبش حماس را در جریان جنگ هدف قرار داده اما این واقعیت همچنان حکمفرما است که فرماندهان رده اول گروه‌های فلسطینی و به ویژه گردان‌های عزالدین قسام در نوار غزه تقریبا هیچ آسیبی ندیده‌اند.

کارشناسان اسرائیلی بر این باروند با وجود آنکه جنگ تلفاتی را به حماس وارد کرده اما این تلفات به حدی نیست که حماس نتواند خود را مجددا بازسازی کند.

گفتنی است رهبران رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر همواره محلی را به عنوان محل حضور و یا اختفای رهبران حماس اعلام می‌کنند که از بیمارستان شفا در شمال نوار غزه آغاز و تا رفح در جنوب ادامه پیدا کرده اما تا به امروز هیچ دلیلی برای ادعاهای خود ارائه نکرده است.

نظر شما