شناسهٔ خبر: 66464233 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات

 وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه اعلام کرد که پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حمایت مالی از حزب‌الله لبنان تحریم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (اوفک) در تارنمای وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، عدنان محمود یوسف، مازن حسن الزین، آندریا سمیر مشنتف، بشیر ابراهیم منصور و فیراس حسن مکلد به دلیل کمک به «حسن مکلد» مالک صرافی CTEX برای «دور زدن تحریم‌ها و تسهیل اقدامات غیرقانونی در حمایت از حزب‌الله» تحریم شده‌اند.

پیشتر حسن کلد و صرافی CTEX در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

اوفک افزود: این افراد از جمله ۲ موسس صرافی CTEX و ۲ پسر مکلد ۲ شرکت را در لبنان و امارات اداره می‌کند که آنها نیز بطور همزمان تحریم شده‌اند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: حزب‌الله همچنان به سرمایه‌گذارهای تجاری ظاهرا مشروع و تسهیل‌کنندگان کلیدی برای تامین مالی عملیات گروه از جمله حملات بی‌ثبات‌کننده در امتداد مرزهای شمالی اسرائیل متکی است.

وی افزود: آمریکا به ردیابی منابع درآمدی کلیدی حزب‌الله و محدود کردن قابلیت آن برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۷ فروردین نیز در تداوم سیاست‌های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن)، حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

نظر شما