شناسهٔ خبر: 66461070 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

در راستای توسعه همکاری‌ها صورت گرفت؛

حضور معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت در سومین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری ازبکستان شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

سومین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری «تاشکند» با حضور معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت در ازبکستان درحال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، در راستای دیدارهای دو جانبه «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با وزیران «انرژی" و «سرمایه‌گذاری و صنعت» ازبکستان از زمستان سال گذشته و توافق طرفین بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دوجانبه، «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت برای پیگیری توافقات دو کشور و دیدار با مقامات این کشور و همچنین شرکت در سومین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری ازبکستان، به این کشور سفر کرد.

دیدار با مقاماتی از وزارتخانه‌های انرژی، سرمایه‌گذاری و صنعت و مقامات استان خوارزم در دستور کار این سفر قرار دارد.

رونمایی از ظرفیت ازبکستان، کشوری که در زمینه تلاطم اقتصادی در جهان همچنان به رشد پایدار خود ادامه می‌دهد و به تدریج به یک مرکز سرمایه‌گذاری واقعی در آسیای مرکزی تبدیل می‌شود، دستور کار ویژه این همایش است.

اصلاحات در دست انجام در ازبکستان و شرایط مناسب ایجاد شده برای تجارت از جمله مزایا و ترجیحات قوی و حمایت تضمین شده از حقوق سرمایه گذار مورد علاقه سرمایه گذاران است.

گفتنی است، همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری «تاشکند» یکی از برنامه‌ها و مراسم‌‌های بزرگ و جدید نه تنها برای ازبکستان، بلکه برای کل منطقه است که طی روزهای 2 و 3 می سال‌جاری میلادی (13 و 14 اردیبهشت‌ماه) به میزبانی ازبکستان برگزار شد.

برنامه این همایش به‌طور سنتی شامل یک جلسه عمومی در سطح رئیس‌جمهور، بیش از 50 نشست تخصصی با حضور کارشناسان، برگزاری میزگردها و مذاکرات B2Bb است.

انتهای پیام

نظر شما