شناسهٔ خبر: 66446685 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

تاکید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و هنر توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح روز چهارشنبه در نشستی با حضور دو تن از مسوولان شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن جلسات این اداره کل به فعالیتهای قرآنی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، مسایل فرهنگی و هنری و ... اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابل این وظایف گسترده و متنوع، از نظر نیروی انسانی با کمترین نیرو و اعتبارات مواجه است و متاسفانه حمایت لازم از فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی شود.

وی با اشاره به وجود 280 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان با بیش از 25 هزار نفر عضو گفت: سرانه کانون ها سالهاست که پرداخت نمی شود و امیدواریم در دولت آیت الله رئیسی از کانون های فرهنگی هنری به عنوان بهترین طرح توجه شود و کمبودهای سالهای گذشته جبران شود.

فلاح با بیان اینکه در فرهنگ و ارشاد اسلامی 24 سرفصل کاری وجود دارد تصریح کرد: متاسفانه به این حوزه توجه کافی نشده است و امیدواریم که با توجه به اینکه بخشی از وظایف از جمله تاسیس موسسات قرآنی، کانون های مساجد و ... مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است در این خصوص این شورا حمایت های لازم را برای توسعه این مراکز و فعالیت های فرهنگ و ارشاد اسلامی به عمل آورد.

وی، توجه به آموزش هنر را در دوران تحصیل دانش آموزان مورد تاکید قرار داد و گفت: در دوران تحصیلی زنگی به نام زنگ هنر وجود دارد اما متاسفانه خروجی مناسبی این زنگ ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: برای پربار شدن زنگ هنر پیشنهاد می شود در دوران ابتدایی با شناسایی استعداد دانش آموزان آنان را به رشته های خاص و مورد علاقه آنها سوق دهند و از ظرفیت آموزشگاههای آزاد هنری که زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند برای آموزش دانش آموزان استفاده و در مقابل سرانه آموزشی به این آموزشگاهها پرداخت شود.

حجت الاسلام فدایی از مسوولان شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست به بیان دیدگاهها و اهداف این سفر و برگزاری نشست با مسوولان استان پرداخت و با اشاره به وجود و فعالیت چهار ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به عنوان نماینده ستاد تعلیم و تربیت به سمنان سفر کرده اند.

فدایی با اشاره به تحولات رخ داده پس از تصدی حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تحریم های اعمال شده از طرف دشمنان بر علیه این شورا گفت: این شورا نقش مهم و خطیری در تحولات فرهنگی دارد و به همین دلیل تاکنون دو بار مورد تحریم دشمنان قرار گرفته است.

در این نشست که معاونان این اداره کل نیز حضور داشتند حاضران به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص مسایل تعلیم و تربیت و امور فرهنگی و هنری، قرآنی و ... پرداختند.

نظر شما