شناسهٔ خبر: 66446567 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مایکروسافت سرانجام این نرم افزار کهنه‌کار ویندوز را بازنشسته کرد!

صاحب‌خبر -

پس از مدت‌ها مایکروسافت سرانجام خبر اتمام پشتیبانی از یک نرم افزار قدیمی و خاطره‌انگیز ویندوز را رسما تایید کرد. این نرم افزار با سرویسی مدرن‌تر جایگزین خواهد شد.

پس از گذشت چندین ماه از تایید تلویحی کنار گذاشتن سرویس تجاری اسکایپ (Skype for Business)، مایکروسافت سرانجام به‌طور رسمی خبر از بازنشسته شدن این نرم افزار قدیمی ویندوز داد. به این ترتیب کاربران ویندوز به‌زودی دیگر قادر به دسترسی به سرورهای Skype for Business نبوده و دسترسی‌شان به تنظیمات XML آن قطع خواهد شد. علاوه بر این، امکان برقراری جلسات کاری در Skype for Business نیز به‌زودی قطع خواهد شد.

مایکروسافت برای جایگزینی نرم افزار Skype for Business چه تدبیری اندیشیده؟

مایکروسافت به‌تازگی آپدیت 5.0.111.0  نرم افزار Microsoft Teams Rooms که قرار است به عنوان جایگزین Skype for Business به کار گرفته شود را منتشر کرده است. این بروزرسانی قابلیت‌های جدیدی را در اختیار سرویس پیام‌رسان و برقراری تماس مایکروسافت قرار داده است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به پشتیبانی از رزولوشن 4K در دستگاه‌های قابل پشتیبانی اشاره کرد؛ هرچند که امکان برقراری تماس‌های ویدیویی با رزولوشن 4K هنوز در این نرم افزار در دسترس نیست. همچنین قابلیت‌های دیگری مثل امکان انتخاب زبان در Teams Rooms، امکان وصل شدن به جلسات از طریق کد QR و امکان نمایش چت‌ها به‌صورت گالری در دسکتاپ ویندوز برای پیدا کردن ساده‌تر آن‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های جدید Microsoft Teams Rooms است.

اسکایپ Microsoft Teams اسکایپ Microsoft Teams

بروزرسانی نسخه 5.0.111.0  برای تمامی کاربران Microsoft Teams در حال انتشار است و امکان ارتقای این اپلیکیشن از طریق فروشگاه مایکروسافت یا به‌صورت دستی مهیاست. علاوه بر این، اطلاعات بیشتر در خصوص بروزرسانی جدید این نرم افزار در این لینک قابل مشاهده خواهد بود.

البته در حال حاضر کاربران نسخه عادی اسکایپ همچنان می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند. با این وجود میکروسافت تیمز با هر آپدیت جدید قابلیت‌هایی تازه و پیشرفت‌هایی هم‌راستا با جدیدترین ترندهای روز را در اختیار کاربران قرار داده و سعی در جذب هر چه بیشتر مخاطب دارد.

نرم افزار ویندوز نرم افزار ویندوز

لازم به ذکر است که طی یک سال گذشته مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی از جمله GroupMe را به Microsoft Teams اضافه کرده که عملکردی همانند دیکسورد داشته و به کاربران اجازه می‌دهد با شناسایی دیگر افراد با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و حتی به‌صورت رایگان تماس بگیرند. این سرویس به عنوان اپلیکیشنی ارتباطی برای دانشگاه‌ها و مدرسه‌ها معرفی شده و بیشتر هم توسط همین قشر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعلاوه، دیگر قابلیت رایگان Microsoft Teams نیز Communities نام دارد که قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی را با پشتیبانی Microsoft Designer در اختیار کاربران قرار داده و برنامه‌ریزی و مدیریت کاربری از راه دور را آسان‌تر می‌کند. این قابلیت نیز البته به‌طور خاص روی کاربران دارای اشتراک مایکروسافت 365 متمرکز بوده و بیشتر برای افرادی که به زمینه خاصی مثل گیمینگ، فرزندداری، تکنولوژی یا هر تخصص خاص دیگر علاقمند هستند مفید خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
۱۵ نرم افزار ویندوزی که نصب آن‌ها روی کامپیوترهای جدید ضروری است ۱۰ نرم افزار بدردنخور ویندوز که می‌توانید همین الان پاکشان کنید پرتکرارترین مشکلات ویندوز ۱۱ و راهکار برطرف برطرف کردن آن‌ها

نظر شما