شناسهٔ خبر: 66796951 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

محرک الکتریکی به کمک افراد فلج می‌آید

به گفته محققان می‌توان از محرک الکتریکی برای کمک به افراد فلج برای راه رفتن و همچنین بهبود سکته مغزی استفاده کرد. به گفته محققان می‌توان از محرک الکتریکی برای کمک به افراد فلج برای راه رفتن و همچنین بهبود سکته مغزی استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ دستگاه ARC-EX جریان الکتریکی را از طریق الکترودهای سطحی به نخاع ارسال می‌کند و قدرت، احساس و توانایی حرکت در افراد مبتلا به فلج را افزایش می‌دهد.

داوطلبانی که در اولین آزمایش بالینی از نوع خود شرکت کردند گفتند که اثرات شگفت‌انگیز بود.

ملانی رید، ستون‌نویس روزنامه تایمز که 14 سال پیش پس از سقوط از اسب فلج شد، از این دستگاه برای چند ماه استفاده کرد.

این مطالعه بین‌المللی شامل 60 بیمار بود که بین یک سال پیش و 30 سال پیش دچار آسیب نخاعی شده بودند.

بر اساس نتایج منتشر شده در مجله Nature Medicine، 90 ٪ از نظر بالینی در یک اندازه‌گیری قدرت یا عملکرد و 72 ٪ در دو اندازه‌گیری بهبود معنی‌دار داشتند.

به طور قابل توجهی، 87 درصد کیفیت زندگی بهتری را گزارش کردند.

چت موریتز، متخصص پزشکی توانبخشی در دانشگاه واشنگتن در ایالات متحده و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: "تفاوت با این تحریک این است که به طور مستقیم باعث حرکت نمی‌شود، همانطور که بسیاری از درمان‌های قبلی انجام می‌دهند. در واقع حرکت افراد را آسان‌تر می‌کند، از جمله افرادی که حرکات دست و بازوی خود را کاملا از دست داده‌اند. ما معتقدیم که بخشی از آسیب به نخاع را بهبود می‌بخشد به طوری که مزایای آن فراتر از تحریک ادامه می‌یابد."

دستگاه ARC-EX که توسط شرکت Onward Medical ساخته شده است، یک جعبه کوچک است که برای ارائه یک الگوی خاص از پالس‌های الکتریکی در فرکانس بالا از طریق پدهای الکترود پوشیده شده بر روی نخاع برنامه‌ریزی شده است.

دانشمندان درگیر در این آزمایش معتقدند که فرکانس بالا اعصاب درد را در پوست بی‌حس می‌کند بنابراین یک جریان الکتریکی قوی‌تر می‌تواند به فیبرهای عصبی حسی در نخاع ارسال شود.

آن‌ها گفتند که این نه تنها درمان را موثرتر از تلاش‌های قبلی برای تحریک می‌کند، بلکه رشد ارتباطات عصبی جدید را نیز افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما