شناسهٔ خبر: 66444796 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید آزمایشی کنسانتره در بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از تولید کنسانتره به صورت آزمایشی در کارخانه سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین کارخانجات سرب و روی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

تولید آزمایشی کنسانتره در بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدرضا موثقی نیا با اعلام اینکه مرحله نخست طرح ساخت کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی آباد با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزارتن کنسانتره روی سولفیدی در مراحل نهایی تست گرم است افزود: به زودی با رفع ایرادات جزئی در بخش سیستم‌های کنترلی کارخانه، تنظیم و کالیبراسیون سیستم‌های ابزار دقیق، خط تولید این کارخانه به صورت پیوسته محقق خواهد شد.
وی گفت: تا پایان ماه آینده مرحله نخست کارخانه سرب و روی مهدی آباد به بهره برداری می‌رسد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به سرمایه گذاری قابل توجه بخش خصوصی در طرح ملی ساخت کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی آباد گفت: در این طرح، بخش خصوصی صد‌ها میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و بخشی از این سرمایه گذاری، مربوط به ایجاد زیرساخت‌ها بوده است.
وی افزود: آماده سازی معدن با بیش از ۱۰۰ میلیون تن پیش باطله برداری، تامین آب با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از محل تصفیه خانه شهر یزد در فاصله یکصدکیلومتری، تامین برق با ساخت پست ۴۰۰/۱۳۲/۳۳ کیلوولت و ایجاد خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت به طول ۲۷ کیلومتر، از اقدامات بخش خصوصی در این زمینه بوده است.
موثقی نیا با اشاره به هدف نهایی طرح ساخت کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی آباد، گفت: تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل ۳۵ درصد به عنوان محصول اصلی و نیز تولید ۸۰ هزارتن کنسانتره سرب- نقره با عیار ۶۰ درصد سرب به عنوان محصولات جانبی، در ۲ مرحله بعدی پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموعه سرب و روی مهدی آباد، بیش از ۶۰۰ نفر از متخصصان و نیروی‌های اغلب بومی برای اشتغال جذب شده اند.

نظر شما