شناسهٔ خبر: 66443131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقرار یک هفته‌ای باران در استان:

اتراق باران در آسمان ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

با ورود سامانه بارشی جدید از عصر دیروز، آسمان ایلام بارانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان ایلام گفت: از بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت تا اواخر وقت شنبه ۱۵ اردیبهشت یک سامانه بارشی به طور متناوب و منقطع استان را در بر گرفت که از چهارشنبه تا جمعه گستردگی و شدت بیشتری دارد.
 «احسان احمدی‌نژاد» اظهار کرد: آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه به ویژه در ارتفاعات، آسیب به باغات و محصولات کشاورزی، ریزش جاده‌ای، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنر‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی از جمله مخاطرات این سامانه است.
احمدی نژاد در توصیه‌هایی نیز گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و باغات، توقف نکردن در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، پرهیز از صعود به ارتفاعات به دلیل خطر صاعقه و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله مدیریت بحران شهرداری، راهداری و... از جمله توصیه‌های لازم است.

<div id="video-display-embed-code_11065056"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4221756/11065056?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما