شناسهٔ خبر: 66442714 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بخش «کتاب و سینما» در جشنواره فیلم کوتاه تهران فراخوان داد

تهران- ایرنا- بخش ویژه «کتاب و سینما» با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران مانند سال‌های گذشته در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایرنا از انجمن سینمای جوانان ایران، خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن سینمای جوانان ایران به‌منظور رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ایران اسلامی به‌عنوان عناصر هویت ملی و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، همچون سال‌های گذشته، در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از فیلم‌ و فیلم‌نامه‌های تولید شده با موضوع «کتاب و کتاب‌خوانی، صنعت نشر، اقتباس ادبی، پاسداشت و سرگذشت مؤلفان، ناشران و خادمان حوزه نشر» تجلیل ویژه به عمل می‌آورند.

در سومین روز جشنواره با عنوان «روز کتاب و سینما» آثار برگزیده به نمایش در خواهد آمد.

در مراسم اختتامیه جشنواره، «جایزه بزرگ کتاب و سینما» و «تندیس چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» به برگزیده برتر اهدا و برگزیده «حمایت از تولید فیلم اقتباسی» در هفته کتاب اعلام خواهد شد. جوایز برگزیدگان دوم و سوم در «روز کتاب و سینما» اهدا خواهد شد.

در این فراخوان درباره مقررات بخش ویژه «کتاب و سینما» آمده است: کتاب، کتاب‌خوانی، ارکان صنعت نشر و یا اقتباس از یک کتاب می‌تواند محوریت موضوع آثار باشد و اقتباس از آثار ایرانی در اولویت قرار دارد. آثار کوتاهی که در این بخش می‌توانند حضور داشته باشد شامل فیلم‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی و فیلم‌نامه‌های اقتباسی داستانی، مستند و پویانمایی است؛ کلیه آثار راه یافته می‌بایستی مرتبط با ارکان صنعت نشر و یا اقتباس از یک کتاب ایرانی و مولف یا مترجم ایرانی باشد. حداکثر زمان برای آثار ۳۰ دقیقه است.

حمایت از تولید فیلم اقتباسی

به برگزیده یا برگزیدگان بخش فیلم‌نامۀ اقتباسی؛ لوح و حمایت از تولید فیلم‌ اقتباسی داستانی، مستند و یا پویانمایی تا مبلغ چهار میلیارد ریال اهدا خواهد شد.

تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین ۱۴۰۱ بوده و در دوره‌های پیشین جشنواره ارائه نشده باشد.

نتایج بازبینی فقط از طریق سایت اختصاصی جشنواره اعلام می‌شود.

نظر شما