شناسهٔ خبر: 66436274 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران؛

فراخوان مسابقه «کتاب و سینما» چهلمین‌ویکمین فیلم کوتاه تهران اعلام شد

فراخوان مسابقه «کتاب و سینما» چهلمین‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد. این بخش با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن سینمای جوانان ایران به‌منظور رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ایران اسلامی به‌عنوان عناصر هویت ملی و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در «چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» از فیلم و فیلم‌نامه‌های تولید شده با موضوع «کتاب و کتاب‌خوانی، صنعت نشر، اقتباس ادبی، پاسداشت و سرگذشت مؤلفین و ناشرین و خادمین حوزه نشر» تجلیل ویژه به عمل می‌آورد.

در سومین روز جشنواره با عنوان «روز کتاب و سینما» آثار برگزیده نمایش داده خواهد شد. همچنین در مراسم اختتامیه جشنواره «جایزه بزرگ کتاب و سینما» و «تندیس چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» به برگزیده برتر اهدا خواهد شد.

فراخوان مسابقه «کتاب و سینما» چهلمین‌ویکمین فیلم کوتاه تهران اعلام شد

متن فراخوان بخش «کتاب و سینما»

کتاب، کتاب‌خوانی، ارکان صنعت نشر و یا اقتباس از یک کتاب می‌تواند محوریت موضوع آثار باشد و اقتباس از آثار ایرانی در اولویت قرار دارد.

آثار کوتاهی که در این بخش می‌توانند حضور داشته باشد شامل فیلم‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی و فیلم‌نامه‌های اقتباسی داستانی، مستند و پویانمایی است؛ کلیه آثار راه یافته می‌بایستی مرتبط با ارکان صنعت نشر و یا اقتباس از یک کتاب ایرانی و مولف یا مترجم ایرانی باشد. حداکثر زمان برای آثار ۳۰ دقیقه است.

جوایز بخش ویژه «کتاب و سینما»:

حمایت از تولید فیلم اقتباسی

برگزیده یا برگزیدگان بخش فیلم‌نامۀ اقتباسی؛ لوح و حمایت از تولید فیلم اقتباسی داستانی، مستند و یا پویانمایی (بنا به شیوه‌نامه نگارش فیلم‌نامه کوتاه اقتباسی) تا مبلغ چهار میلیارد ریال (حمایت مشترک خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن سینمای جوانان ایران) اهدا خواهد شد.

این جایزه صرفاً برای تولید فیلم (فیلم‌سازان حرفه‌ای) اهدا خواهد شد و در صورتی که فیلم‌نامه‌نویس، توانایی تولید فیلم حرفه‌ای و یا خود تمایل به تولید فیلم نداشت؛ فیلم‌نامه توسط معاونت تولید انجمن سینمای جوانان ایران جهت تولید فیلم حرفه‌ای خریداری خواهد شد.

نظر شما