شناسهٔ خبر: 66442321 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معلم نمونه کشوری:

اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش به مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود

تهران - ایرنا - معلم نمونه کشوری درباره اجرا نشدن سند تحول بنیادین به عنوان یکی از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان، گفت: گفتمان‌سازی سند تحول نظام آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد و اجرای این مهم به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود زیرا اجرای در تربیت نسل آینده بسیار تاثیرگذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حمید رفیعی پس از این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا اظهار داشت: دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان، سال‌های متوالی است که در هفته معلم برگزار می‌شود و فرصتی برای تجدید بیعت معلمان با رهبر انقلاب و تنظیم دقیقه و ساعت و فعل تربیت با بهره‌گیری از منویات ایشان است زیرا هیچ فردی به اندازه رهبر انقلاب به مساله تعلیم و تربیت توجه ندارد.

وی افزود: مشتاقان بسیاری در جامعه معلمان برای این دیدار در انتظار هستند که قرعه به نام آنها بیفتد و امسال توفیق این حضور نصیب بنده هم شد. محور بیانات رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار، تجلیل مقام معلم و اهمیت حوزه تعلیم و تربیت بود.

این معلم نمونه و برجسته کشوری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به تاکید اهمیت مقام والای معلم و ضرورت ارتقای منزلت معلم و نقش رسانه و فضای نخبگانی در موضوعات تعلیم و تربیت پرداختند. ایشان به صراحت عنوان کردند که مساله تعلیم و تربیت با همه موضوعات کشور متفاوت است.

رفیعی یادآور شد: بیانات و منویات رهبر فرزانه انقلاب، خط مشی‌هایی برای سیاست‌گذاران و جهت‌دهنگان ترسیم می‌کند همچنین هر ساله جامعه فرهنگیان نیز فرمایش‌های رهبر انقلاب را به عنوان نقشه راه دریافت و سعی می‌کنند تا در مسیر تعلیم و تربیت از این راهنمایی‌ها بهره‌ گیرند و بر این اساس کنشگری خود را انجام دهند.

اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش به مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود

وی درباره نقش معلم در هویت سازی نسل آینده براساس فرمایش‌های رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: دانش‌آموز زمان بسیاری را در مدرسه و ارتباط با معلم می‌گذراند و معلم به واسطه الگوپذیری برای دانش‌آموزان می‌تواند مسیر آینده را مشخص کند.

این معلم افزود: هویت نسل جوان در گرو نظام تعلقات در مدرسه است بنابراین مدارس اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۲ اردیبهشت در دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تاکید کردند: اگر ما بخواهیم جامعه‌ معلّمین به سطح تراز برسند، باید مراکز تربیت معلّم را تقویت کنیم.

ایشان سند تحول آموزش و پرورش را یکی از سرفصل‌های مهم برشمردند و آن را نقشه راه نظام تعلیم و تربیت دانستند و افزودند: این سند را جوری باید عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش و پرورش اثر خودش را ببخشد. این سند روزبه‌روز باید بیشتر و بهتر ترمیم بشود.

تببینِ مصالحِ بنیادیِ کشور و نظام جمهوری اسلامی به نوجوانان و امید دادن به دانش‌آموزان از مواردی بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش نیز در گزارشی از مراحل نهایی بازنگری در سند تحول خبر داد. رضامراد صحرایی، تصویب نقشه‌ راه اجرایی سند تحول با محوریت معلمان، برنامه‌های درسی و تربیتی، مدارس و ارزشیابی تحصیلی را از دیگر فعالیت‌ها اعلام کرد.

استخدام کم‌سابقه ۷۰ هزار معلم با اولویت جذب دانشجو-معلمان، تکمیل و ساخت ۲۹۰۰ مدرسه در سراسر کشور، افزایش سهم دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای در مقطع تحصیلی متوسطه دوم، پیگیری سیاست «هر دانش‌آموز یک مهارت شغلی» ، ارتقای امور پرورشی و مشاوره‌ای از جمله محورهای گزارش وزیر آموزش‌وپرورش در این دیدار بود.

نظر شما