شناسهٔ خبر: 66442184 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو خبر از تئاتر و سینما؛

رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا/ «دنیای صد رنگ» در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شود

تهران- ایرنا- فیلم سینمایی «لوتریا» به کارگردانی علی عطشانی در جشنواره آلمان و اسپانیا اکران خواهد شد. همچنین نمایش «دنیای صد رنگ» تا آخر این هفته در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «لوتریا» به کارگردانی علی عطشانی در جشنواره آلمان و اسپانیا اکران خواهد شد. همچنین نمایش «دنیای صد رنگ» روزهای یکشنبه تا جمعه در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود.

حضور «لوتریا» در آلمان و اسپانیا

فیلم سینمایی «لوتریا» آخرین ساخته علی عطشانی برای حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم آلمان (GIFF) و جشنواره فیلم اسپانیا (SIFF) انتخاب شد. این فیلم به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی مشترک مهدی منیری، مهدی منصوری، رعنا نبوی، حامد فیضی دیزجی، صدرا درودیان همایونی، کسری درودیان همایونی در چهل‌ودومین و چهل‌وسومین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره فیلم آلمان Germany International Film Festival و جشنواره فیلم اسپانیا Spain International Film Festival با آثاری از سراسر جهان رقابت می‌کند.

«لوتریا» که سال گذشته در کشور مکزیک ساخته شده است، تاکنون بیش از ۱۰ جایزه در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جشنواره‌های مختلف بین‌المللی کسب کرده و در فستیوال‌های متعدد جهانی حضور داشته است.

فیلمنامه «لوتریا» بر اساس یک داستان واقعی و نوشته علی عطشانی و محمودرضا ثانی است. اختتامیه جشنواره فیلم آلمان ۳۰ ژوئن در برلین و اختتامیه جشنواره فیلم اسپانیا ۱۵ می در مادرید برگزار می‌شود.

رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا/ «دنیای صد رنگ» در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شود

اجرای «دنیای صد رنگ» در مرکز تئاتر کانون

نمایشِ محیط زیستی «دنیای صد رنگ» به سفارش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساعت ۱۷:۳۰ روزهای یکشنبه تا جمعه در سالن گلستان این مرکز اجرا می‌شود.

در خلاصه این نمایش آمده است: دنیا با قشنگی‌هاش میمونه واسه همه ما. کافیه دست به دست بدیم و بشیم رفیق با دنیا، ما واسه اونیم و اون واسه ما اگه مراقب هم باشیم. مرز نباید کاری کنه که ماها از هم جدا شیم. دنیای پر از عشق و امید به فرداها. حق ماست همه باید مراقبت کنیم از اون چیزی که سهم ماست. با زمین که شده خونه ما دوست باشیم و نکنیم جنگ. دنیا با کمک‌ ما میشه باشه همیشه دنیای صدرنگ.

حضور در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک و کسب تندیس و دیپلم افتخار بهترین بازیگری زن، دیپلم افتخار بهترین نویسندگی، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار بهترین بازیگری مرد و دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، از جمله موفقیت‌های این نمایش به شمار می‌رود.

نظر شما