شناسهٔ خبر: 66442039 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

استاندار گیلان در اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو ) ؛

نقد منصفانه در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات مردم تاثیرگذار است

استاندار گیلان با بیان اینکه نقد منصفانه آمیخته با زبان طنز قطع یقین در پیشبرد برنامه ها ، اهداف و عملکرد مدیران تاثیر مثبت دارد ، گفت : طنز نویسان و دیگر هنرمندان متعهد در ایجاد تحول و شکوفایی کشور نقش آفرینند و زنده یاد استاد کیومرث صابری فومنی با چنین روحیات و خلق آثار ارزشمند فراوان در قالب طنز ، قدر انقلاب را به خوبی می دانست و ماندگار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، اسدالله عباسی استاندار گیلان ، عصر روز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه 1403 در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو ) یادمان زنده یاد استاد کیومرث صابری فومنی مشهور به ( گل ‌آقا ) در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در جمع علاقمندان به حوزه فرهنگ و هنر و اندیشه ، ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم و تقارن این ایام با سالروز وفات گل آقا که خود یک معلم متعهد بود ، اظهار نمود : معلمان پاکترین و زلال ترین مسیر را آغاز کرده اند که آن پرورش نسلی است که قرار است مدیران و راهبران عرصه های مختلف آینده کشور اسلامی مان باشند .

وی با اشاره به ماندگاری آثار مرحوم استاد کیومرث صابری فومنی و یاد و نام این طنز نویس شهیر گفت : شهرستان فومن زادگاه بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره) ، دارای مفاخر علمی ، فرهنگی و ادبیات و نام آوران در حوزه‌های مختلف است ‌و گل آقا یکی از این هنرمندان و فرهیختگان نامدار استان و ایران اسلامی محسوب می شود .

استاندار گیلان ضمن تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت طنز فاخر و تمجید ویژه معظم له از استاد کیومرث صابری فومنی اشاره و بیان نمود : به فرموده رهبر فرزانه انقلاب ، مرحوم گل آقا به معنای واقعی کلمه ، انسانی متعهد بود که قدر انقلاب را به خوبی می دانست .

اسدالله عباسی ، زنده یاد استاد صابری فومنی را منتقدی معتقد و منصف توصیف نمود و افزود : گل آقا همواره با جان و دل بر پایبندی به اسلام و ایران اسلامی و تلاش برای اعتلای آنان تأکید داشت .

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز افزود : نقد درست باعث اصلاح امور می‌شود و گل آقا با زبان طنز ، تلخی انتقاد را به کام مسئولین شیرین می‌کرد .

عباسی در ادامه با بیان اینکه نقد منصفانه آمیخته با زبان طنز قطع یقین در پیشبرد برنامه ها ، اهداف و عملکرد مدیران تاثیر مثبت دارد ، گفت : طنز نویسان و دیگر هنرمندان متعهد در ایجاد تحول و شکوفایی کشور نقش آفرینند و زنده یاد استاد صابری فومنی با چنین روحیات و خلق آثار ارزشمند فراوان در قالب طنز ، قدر انقلاب را به خوبی می دانست و ماندگار شد .

وی همچنین تجهیز به سواد رسانه را یکی از راه‌های اشاعه نقد منصفانه از سوی صاحبان قلم و همچنین پذیرش اصلاح از سوی مسئولان دانست و تصریح نمود : باید به سواد رسانه در گیلان بیش از گذشته توجه شود زیرا این رسانه ها هستند که می‌توانند زبان حال مردم بوده و به حل مشکلات کمک کنند .

وی تصریح نمود : کسانی که سالیان عمری در روزنامه نگاری و طنز نویسی و حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند ، نقد منصفانه و سواد رسانه‌ را به نسل جدید آموزش دهند .

عباسی با اشاره به اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کند ، تأکید نمود که مسئولان هم باید از نقد منصفانه برای رفع مشکلات مردم بهره مند شوند .

 

گفتنی است آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو ) به یاد مرحوم استاد کیومرث صابری فومنی ( گل آقا ) عصر روز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه 1403 با حضور اسدالله عباسی استاندار ، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جمعی از مسئولان ، طنز پردازان و اقشار مختلف مردم به ویژه هنر دوستان در در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد .

 

زنده یاد کیومرث صابری فومنی پایه گذار مؤسسه گل آقا ، نویسنده و طنز نویس در شهریور ماه سال ۱۳۲۰ در فومن به دنیا آمد و دوازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۳ حباب خاکی را بدرود گفت .

نظر شما