شناسهٔ خبر: 66441349 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بررسی گزارش رگولاتوری از آخرین سهم بازار اپراتورهای همراه

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارائه گزارشی، از آخرین وضعیت سهم بازار اپراتورهای همراه در پاییز سال ۱۴۰۲، خبر داده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری برنا؛ بر اساس این گزارش، مقایسه سهم بازار پاییز ۱۴۰۲ اپراتور‌ها نسبت به تابستان ۱۴۰۲ و نیز پاییز ۱۴۰۱، حاکی از این است که در هر دو بازه زمانی مورد اشاره، تنها سهم بازار ایرانسل افزایش داشته و سهم بازار همراه اول و رایتل، با کاهش مواجه بوده است.

فصلنامه آماری شماره ۴۷، گزارش فصلی شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۲ است که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منتشر شده است. این گزارش فصلی شامل اطلاعاتی مانند تعداد خطوط واگذار شده، تعداد مشترکان فعال، ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتور‌های تلفن همراه کشور است و بر اساس آن، تنها سهم بازار ایرانسل در سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۲ نسبت به سه‌ماهه دوم سال ۱۴۰۲، افزایش داشته است.

مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در تابستان ۱۴۰۲ و پاییز ۱۴۰۲

طبق گزارش مربوط به سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۲، مشترکان فعال همراه اول ۷۹میلیون و ۹۶۰هزار و ۳۴۸مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۵میلیون و ۳۰۳هزار و ۵۱۳ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۴۰۰هزار و ۱۳۵ مشترک بوده است. طبق این آمار در این بازه زمانی، همراه اول ۵۳٫۰۷۲ درصد سهم بازار، ایرانسل ۴۳٫۳۴۴ درصد سهم بازار و رایتل ۳٫۵۸۴ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را در پاییز سال ۱۴۰۲، به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بنابر گزارش سه‌ماهه دوم سال ۱۴۰۲، مشترکان فعال همراه اول ۷۹میلیون و ۳۱۷هزار و ۱۸۶مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۴میلیون و ۴۷۳هزار و ۶۳۳ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۴۵۴هزار و ۳۷۲ مشترک بوده است. طبق این آمار در این بازه زمانی، همراه اول ۵۳٫۱۴۶ درصد سهم بازار، ایرانسل ۴۳٫۲ درصد سهم بازار و رایتل ۳٫۶۵۵ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را در تابستان سال ۱۴۰۲، به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه وضعیت سهم بازار اپراتور‌های همراه در فصل تابستان و پاییز سال ۱۴۰۲، نشان می‌دهد که در سه‌ماهه سوم نسبت به سه‌ماهه دوم، تنها سهم بازار ایرانسل به میزان ۰٫۱۴۴۰ درصد افزایش داشته و سهم بازار همراه اول و رایتل به ترتیب ۰٫۰۷۳ و ۰٫۰۷۰ درصد، کاهش پیدا کرده است.

بررسی گزارش رگولاتوری از آخرین سهم بازار اپراتورهای همراه

مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در پاییز ۱۴۰۱ و پاییز ۱۴۰۲

همچنین در سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۱، مشترکان فعال همراه اول ۷۷میلیون و ۴۳۹هزار و ۳۰۱ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۲میلیون و ۵۶۲هزار و ۳۰۶ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۶۶۵هزار و ۹۲۹ مشترک بوده است. طبق این آمار در این بازه زمانی، همراه اول ۱۶۲/۵۳ درصد سهم بازار، ایرانسل ۹۴۹/۴۲ درصد سهم بازار و رایتل ۸۹۰/۳ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را به خود اختصاص داده بودند.

به این ترتیب مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در پاییز ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که تنها سهم بازار ایرانسل با ۰٫۳۹۵ درصد تغییر، افزایشی بوده و سهم بازار همراه اول و رایتل به ترتیب ۰٫۰۸۹ و  ۰٫۳۰۵ درصد، کاهش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما