شناسهٔ خبر: 66441165 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده و عضو کمیسیون آموزشی مجلس شورای اسلامی:

رتبه‌بندی معلمان نتیجه اراده دولت سیزدهم و عزم مجلس یازدهم بود

تهران - ایرنا - نماینده و عضو کمیسیون آموزشی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی گامی مهم در احقاق حقوق معلمان در مسیر ارتقای معیشت آنها بود که با همکاری دولت سیزدهم و مجلس یازدهم اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رضا حاجی‌پور امروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به موضوع تاکید رهبر معظم انقلاب بر ارتقای معیشت معلمان اشاره کرد و گفت: امروز معلمان از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه هستند که ارتقای معیشت و کاهش هزینه سفره آنان در تمامی ارکان اجتماعی، فرهنگی و به خصوص تربیت نسل جدید موثر است.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان افزود: این طرح تنها بخشی از برنامه‌های نظام در تقویت معیشت فرهنگیان بود که متاسفانه از دهه هفتاد تا پیش از دولت سیزدهم در بایگانی مانده و دولت ها زیر بار آن نمی رفتند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود تلاش‌های متعدد مجلس یازدهم برای تصویب و اجرای قانون رتبه بندی فرهنگیان، دولت دوازدهم قبول نکرد و در برابر آن مقاومت کرد.

حاجی پور پیگیری مجلس یازدهم و شجاعت دولت سیزدهم برای قبول هزینه این طرح را یک اقدامی بزرگ دانست و افزود: دولت سیزدهم و شخص دکتر رئیسی رئیس جمهوری حمایت خوبی از این مسئله داشتند تا خوشبختانه اجرایی شد.

وی رتبه بندی برای کاهش هزینه و تقویت معیشت فرهنگیان را گامی مهم اما ناکافی دانست و افزود: برای آنچه مورد انتظار رهبر معظم انقلاب در تامین مناسب معیشت معلمان است باید گام‌های دیگری برداشته شود که دولت سیزدهم اراده قوی برای این مسئه دارد.

رتبه‌بندی معلمان نتیجه اراده دولت سیزدهم و عزم مجلس یازدهم بود

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز معلم در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، تکریم و تشکر از معلم را وظیفه فرد فرد ملت خواندند و با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش از لحاظ اهمیت و تأثیرگذاری با هیچ دستگاه دیگری قابل مقایسه نیست، افزودند: هویت‌سازی نسل نوجوان و جوان و ایجاد شوق و امید در او، تحول مستمر، توانمندسازی مادی و غیرمادی معلمین، حمایت از مراکز تربیت معلم، تقویت معاونت پرورشی و الگوسازی در جامعه معلمین، مهمترین سرفصل‌های کاری آموزش‌وپرورش است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: توانمندسازی معیشتی و مادی معلمان همیشه مورد تأکید بوده و اکنون نیز هرچه ممکن است باید در این زمینه تلاش شود.

تببینِ مصالحِ بنیادیِ کشور و نظام جمهوری اسلامی به نوجوانان و امید دادن به دانش‌آموزان از مواردی بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش نیز در گزارشی از مراحل نهایی بازنگری در سند تحول خبر داد. رضامراد صحرایی، تصویب نقشه‌ راه اجرایی سند تحول با محوریت معلمان، برنامه‌های درسی و تربیتی، مدارس و ارزشیابی تحصیلی را از دیگر فعالیت‌ها اعلام کرد.

استخدام کم‌سابقه ۷۰ هزار معلم با اولویت جذب دانشجو-معلمان، تکمیل و ساخت ۲۹۰۰ مدرسه در سراسر کشور، افزایش سهم دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای در مقطع تحصیلی متوسطه دوم، پیگیری سیاست «هر دانش‌آموز یک مهارت شغلی» ، ارتقای امور پرورشی و مشاوره‌ای از جمله محورهای گزارش وزیر آموزش‌وپرورش در این دیدار بود.

نظر شما