شناسهٔ خبر: 66439656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

به همت بسیج سازندگی سپاه فتح صورت گرفت

تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از تأمین آب ۱۲۰ روستای استان به همت بسیج سازندگی سپاه فتح خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حسن رضایی، امروز_ چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت_ در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و تبریک هفته معلم، اظهار کرد: آموزش و پرورش می‌تواند تمدن‌ساز باشد و یکی از پایه‌های تمدنی آموزش و پرورش است و معلمان در جامعه نقش انبیا را دارند که سرمنشا خیر و برکت برای جامعه هستند.

وی به هفدهم اردیبهشت و تشکیل بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ پرداخت و افزود: بسیج سازندگی با تفکر جهادی در بخش عمرانی، فرهنگی، جهادی و دیگر بخش‌ها در شهر و روستا خدمت‌رسانی دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های بسیج سازندگی در این هفته پرداخت و گفت: در هفته بسیج سازندگی بیش از ۷۰ برنامه داریم و چون استان ما بیش از ۱۰ درصد آب‌های کشور را تأمین می‌کند و نتوانستیم بهره کافی را ببریم، امروز تأمین آب شرب برای روستاهای کهگیلویه و بویراحمد یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌ها است، در همین راستا با همکاری آب و فاضلاب حدود ۱۲۰ روستا آب شربشان تأمین شده است و هم‌اکنون در روستاهای شهرستان باشت و بهمئی در حال آب‌رسانی هستیم.

وی بابیان اینکه آب‌رسانی یکی از اولویت‌های مهم است، تصریح کرد: طرح آب‌خیزداری برای کشاورزی با همکاری دولت از طریق انعقاد قرارداد جهت موضوعات کشاورزی دنبال شده‌است.

رضایی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدا، خاطرنشان کرد: دو هزار شهید در کهگیلویه و بویراحمد داریم که دو هزار جهیزیه هر یک با نام یک شهید توزیع می‌شود که هم اکنون یک‌هزار جهیزیه تقدیم شده است و تا پایان کنگره و شهریورماه یک‌هزار مورد دیگر هدیه داده می‌شود.

وی افزود: در ایام نوروز بیش از پنج گروه جهادی برای سیل سیستان و بلوچستان اعزام شد و بیش از ۳۰ باب منزل، ۳۰ میلیارد اقلام مختلف روغن، برنج وسایل گرمایی و سرمایشی، پتو و ایزوگام نیز ارسال شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۸۵ گروه جهادی با بیش از ۵۰۰ عضو در ایام نوروز به مدت ۱۰ روز با خدمات مختلف آموزشی، عمرانی، پزشکی و دندان‌پزشکی در مناطق مختلف استان حضور داشتند.

وی تصریح کرد: توزیع ۲۰۰ هزار افطاری از طریق خیران، اجرای طرح شهید عجمیان برای مدارس و دانش‌آموزان و کمک به ترمیم مدارس، برگزاری انتخابات مجمع جهادگران شهرستان که از بین گروه‌های جهادی انتخاب می‌شود و نماینده مجمع از بین آنها انتخاب و در مجمع کشوری معرفی و تصمیم‌سازی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه در زمینه کمک‌های مومنانه ۳۰۶ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان محروم توزیع شد، خاطرنشان کرد: ۲۱۱۵ بسته لوازم تحریر، ۱۶ هزار بسته معیشتی، آزادی ۳۰ زندانی غیرعمد، معرفی برترین‌های جهادی، سرکشی مداوم از گروه‌های جهادی، کاشت بیش از ۵۷ هزار نهال مثمر و غیر مثمر در سطح استان در راستای فرامین رهبری معظم انقلاب برای کاشت چهار میلیارد در یک سال که حدود یک میلیون نهال سهم بسیج سازندگی سپاه فتح و تاکنون بوده که حدود ۵۷ هزار کاشت و آماده واگذاری درخت غیر مثمر هستیم.

وی به راه‌اندازی ۷۰۸ صندوق خرد و خانگی با ۸۲ تعاونی که تسهیلات به خانواده‌ها پرداخت می‌کنند اشاره کرد و گفت: تعداد اعضای صندوق بیش از ۳۱ هزار نفر هستند و در بحث تسهیلات آموزش و حمایت داریم که مبلغ ۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان است و اگر طرح توجیهی باشد تا چهار میلیارد تومان پرداخت می‌شود و این پرداخت در حوزه کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، خیاطی و همه بخش‌ها را شامل می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از هفت هزار فقره وام اشتغال داشتیم که بخشی از آنها در حوزه جهاد روشنایی و پنل روشنایی با ۷۱ مورد در شهرستان بویراحمد توزیع شد.

وی در حوزه عمرانی علاوه بر آبرسانی تکمیل پروژه‌های دولت با تعداد ۱۰ مورد مصلی، تکمیل فاز کتابخانه چرام و لیکک، تکمیل چمن مصنوعی، تشکیل اورژانس بین جاده‌ای در موشمی و زیلایی، حدود ۵۰ پروژه و خاک‌برداری، تکمیل فرهنگ‌سرای لنده، پایگاه سلامت مادوان، تکمیل آب شرب حدود ۲۶۱ کیلومتر، احداث یک باب پمپاژ آب و آبرسانی به ۱۲۲ روستا انجام شد.

رضایی با بیان اینکه دهستان سیوکی بیشترین اعزام رزمنده به دفاع مقدس را داشته است، گفت: در این دهستان پروژه‌های مختلفی از جمله آب‌رسانی، زمین چمن مصنوعی انجام شده و تا پایان کنگره شهدا خدمت‌رسانی ادامه دارد و همچنین در ده برافتاب، دیشموک، دیل، گچساران خدمات ویژه‌ ای ذیل برنامه ملی کنگره شهدا خواهیم داشت.

نظر شما