شناسهٔ خبر: 66438762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سنگ تمام دانش آموزان خراسان جنوبی در «سپاس معلم» + فیلم

بیرجند - ایرنا - مدارس خراسان جنوبی روز ۱۲ اردیبهشت حال و هوای دیگری داشت و دانش‌آموزان طبق روال هر سال همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفتند تا آیین «سپاس معلم» با شکوه برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا اردیبهشت که به نیمه نزدیک می‌شود روزها برای دانش‌آموزان رنگ و بویی دیگر دارد از هفته‌ها قبل در تلاش هستند تا ۱۲ اردیبهشت را روزی متفاوت برای معلمان جلوه دهند.

از دهه ۶۰ تاکنون هر سال دانش‌آموزان به بهانه سالروز شهادت استاد «مرتضی مطهری» مقام معلم را گرامی می‌دارند و از این روزها خاطرات خوبی در یادها ثبت کرده‌اند.

برنامه‌ریزی برای روزِ معلم از همان روزهای اول اردیبهشت در مدرسه آغاز می شد؛ پچ‌پچ‌های یواشکی بچه‌ها و پرسیدن این سوال که «قراره برای معلم چه کادویی بگیری؟»تا تمرین سرود و گل افشانی هنگام ورود معلم به کلاس در خاطرات مشترک همه دهه شصتی ها وجود دارد.

از آن سال‌ها همچنان هفته دوم اردیبهشت ماه بازار هدایای ریز و درشت برای روز معلم گرم است برخی مادران هنرمند با سرپنجه‌های خود هدیه‌ای در خور شأن مقام معلم تهیه کرده و تقدیم می کنند.

امروز دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد در جنوب شهر بیرجند برای برگزاری آیین «سپاس معلم» انتخاب و جمعی از مدیران و مسئولان استان، دانش‌آموزان را در اجرای برنامه‌های این روز همراهی کردند.

این آموزشکده یکی از مدارس قدیمی شهر بیرجند است اما دانش‌آموزان فضای مدرسه را طوری آماده کرده بودند که زیباتر از هر روز دیگری به چشم آید.

سالن ورودی در تابلوی اعلانات دانش آموزان دسته گل کاغذی را به دیوار نصب کرده که روی هر گل تصویری از معلم چسبانده و اطراف این گل با نورپردازی تزئین شده بود.

تصویری از شهید مرتضی مطهری و احادیثی در خصوص جایگاه معلم از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین نیز بر زیبایی این تابلوی اعلانات افزوده بود.

قاب عکس‌هایی نیز از سردار سلیمانی و شهید مطهری در سمت دیگر سالن روی میزی گذاشته شده که با اهدای گل ادای احترام به مقام شامخ این شهیدان هم انجام شد.

سنگ تمام دانش آموزان خراسان جنوبی در «سپاس معلم» + فیلم

بوی کیک خانگی و گل طبیعی که برخی از والدین با خود به مدرسه آورده‌اند هم به کلاس‌های مدرسه ۱۵ خرداد بیرجند حال و هوایی دیگری بخشیده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و جمعی دیگر از مسئولان امروز به این دبیرستان آمدند تا در آیین سپاس معلم شرکت کنند.

مسئولان وارد اولین کلاس درس که شدند دانش‌آموزان مشغول کار عملی گلدوزی بودند از این جهت مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن نگارش جمله تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم نوشت:«لازمه تحصیل امروز هر دانش‌آموز یک مهارت» و معلم هم پیرو این جمله عنوان کرد: دانش‌آموزان حتی گل و گیاه کلاس را خودشان پرورش می دهند.

سید علیرضا موسوی نژاد در همین رابطه گفت: امسال تصمیم وزارت آموزش و پرورش این است که برای دانش‌آموزان متوسطه اول حدود ۳۰۰ ساعت کارآموزی در تابستان برگزار کند.

در ادامه یکی از دانش‌آموزان هم فرصت حضور مسئولان را در مدرسه مغتنم شمرد و به بیان برخی از کمبودهای موجود پرداخت.

پروژکتور، سیستم کامپیوتر و آبسردکن از مهمترین نیازهایی بود که توسط این دانش آموز مطرح شد. همان جا فرماندار بیرجند قول مساعد برای یک دستگاه سیستم کامپیوتر را داد و آبسردکن و پروژکتور را هم قرار شد مدیرکل آموزش و پرورش استان برای این مدرسه تامین کند.

در ادامه وقتی مسئولان برای سرکشی به حیاط مدرسه آمدند با دانش‌آموزانی مواجه شدند که زنگ ورزش آنها بود ضمن اینکه به معلم ورزش گل تقدیم شد مدیرکل آموزش و پرورش از برنامه‌هایی گفت که قرار است در آینده اجرایی شود تا با احداث سالن‌های ورزشی معذوریتی برای دانش‌آموزان دختر در فضای باز مدرسه وجود نداشته باشد.

وی در عین حال معتقد است که برای رفع برخی از کمبودهای مدارس، اولیا باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

سنگ تمام دانش آموزان خراسان جنوبی در «سپاس معلم» + فیلم

قرائت دکلمه‌ای از سوی یک دانش‌آموز هم از بخش‌های آیین سپاس معلم بود و در پایان این مراسم از مدیر و معلمان دبیرستان ۱۵ خرداد با اهدای گل و لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

برنامه‌های هفته معلم با شعار محوری «ایران قوی، مدرسه قوی» صبح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت بعد از نواختن زنگ «سپاس‌ معلم» به‌ صورت هماهنگ در تمام مدارس استان آغاز شد.

نظر شما