شناسهٔ خبر: 66437989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار سمنان: معلمان زمینه‌ساز دانش‌آفرینی و امید برای آینده‌سازان هستند

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به مقام و منزلت معلم و اهمیت نظام تعلیم و تربیت، گفت: معلمان زمینه دانش‌آفرینی و امیدبخشی برای دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور را فراهم می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه همزمان با ۱۲ اردیبهشت روز معلم، در پیامی افزود: روز معلم روز تجلیل و پاسداشت فرشته‌سیرتانی است که بر لوح دل و جان نقش مهر می‌زنند و الفبای عشق را در ضمیر روشن فرزندان این دیار به یادگار می‌نهند؛ همانان که قافله‌سالار کاروان زندگی‌اند و گشاینده پنجره خورشید به دل‌های بی قرار.

وی در این پیام تاکید کرد که با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدآیت الله مرتضی مطهری و با ادای احترام به روح بلند شهدای والامقام فرهنگی و به ویژه شهدای فرهنگی استان سمنان، فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به پیشگاه مردم دانش‌مدار و بزرگوار ایران اسلامی و استان سمنان، به‌ویژه معلمان و فرهنگیان تبریک و تهنیت عرض نموده و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین گردیده است، آرزو می نمایم که تلاش موثر شما معلمان در تربیت نیروی انسانی خدوم و مورد نیاز کشور موثر واقع گردیده و در این راستا اطمینان دارم که به مدد خداوند متعال و همت معلمان صبور و کوشا، با تلاش بیش از پیش شما خوبان در مهارت‌آموزی، دانش‌آفرینی و اشاعه اخلاق و امید، آینده‌ای روشن برای فرزندان این مرز و بوم شاهد خواهیم بود.

استاندار سمنان در این پیام افزود: برای تمامی معلمان، استادان دانشگاه و جامعه بزرگ فرهنگیان کشور و به ویژه استان سمنان، سعادت و سلامت در سایه سار عنایت حضرت سبحان و در زیر لوای مقدس توحید در دوران زعامت مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و در دولت خدمتگزار حضرت آیت الله رئیسی خواستارم.

استاندار سمنان: معلمان زمینه‌ساز دانش‌آفرینی و امید برای آینده‌سازان هستند

توجه ویژه اعتباریِ دولت سیزدهم به نوسازی مدارس در سفر دوم

استاندار سمنان همچنین در بازدید از چند واحد آموزشی در این شهر، بیان کرد: دولت سیزدهم همواره به حوزه آموزش و پرورش نگاه مثبت همراه با تقویت این بخش داشته که در استان نیز در این راستا با یک رویکرد همه جانبه تقویت‌گرا و پیشرفت‌محور گام برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر امروز استان سمنان درصد باسوادی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، نتیجه تلاش بیش از ۱۱ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان استان است، ادامه داد: کمترین آسیب اجتماعی را در مدارس استان داریم که کمک و تلاش و همراهی معلمان و فرهنگیان در این مقوله تاثیرگذار است.

به گفته هاشمی، در محله‌های کم‌برخوردار شهر، گویش‌ها، فرهنگ‌ها، نگاه و تفکرات مختلف وجود دارد که اهمیت و سختی کار و تلاش معلمان و فرهنگیان در این مناطق به یقین بیشتر است.

وی تاکید کرد: در دور دوم سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان نیز برای مباحث و موارد آموزشی، همچنین تجهیز و نوسازی مدارس و مجتمع‌های آموزشی اعتبار بسیار مطلوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همواره تلاش شد تا نگاه مثبت همراه با مساعدت، تقویت و همراهی و همکاری در استان با مجموعه آموزش و پرورش استان پررنگ شود. ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان به منظور مدیریت امور زندگی و افزایش صمیمت و پیگیری امور و رصد وضعیت آنان توسط معلمین و فرهنگیان، امری حائز است.

استاندار سمنان امروز در دبیرستان دخترانه دوره اول ۱۹ دی و دبستان پسرانه شهید رجایی در شهر سمنان حضور یافت و از تعدادی از معلمان و فرهنگیان تجلیل و تقدیر کرد.

نظر شما